hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 30. szombat 
András, Andor

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-10-19 07:57:00

A 6-7 litert én is megkockáztatatom. Ugyanis a normál ETZ eszik 5 litert, nagyon jól beállítva, az én nagypapás stílusommal és 65 kilommal.Van egy ismerős motorszerelő, az beismerte, hogy a néhai ETZje 7.5-öt evett ha nagyon húzta neki.Pedig akkor már volt mögötte tíz év szakmai gyakorlat, a saját motorját pedig csak megcsinálta...
Szóval a háromszázasnak ki lehet számítani, mennyi a fogyasztása.Egyébbként visszavonom. Mégis lehet annyi a fogyasztása a háromszázasnak, mint a 250 nek.Ugyanis a karbi átmérője nem nő, ha ehhez hozzájön egy nem túl tökéletes, kicsit nagyra sikerült fúrás, máris nem fog többet szívni a nagyobbb. De erőssebb se lesz. Ami viszont biztos: Ha mégis jól müxik a dolog, jelentősen nőni fog az etz egyébként is erős rázkodása.Az is biztos, hogy nem csak a karbival, a hengerfejjel, hanem a hengertalp tömítéssel is játszani kell majd, mert a vezérlő rések szélei a megnövekedett átmérő miatt rendesen máshova fognak kerülni.A melegedés is nőni fog.
Amúgy a nagyobb teljesítmény azonos blokk, porlasztó, kipufogó, légszűrő rendszer esetén bizony feltétlen fogyasztás növekedéssel jár.Ugyanis a motor hatásfokát a nagyobb henger nem növeli, hanem csökkenti, mivel a többi rész a karbi fúvókáit kivéve 250re van méretezve.De ha marad is a hatásfok, akkor is érvényes marad a fizika: Energia nem vész el. Azaz a megnövekedett teljesítményt csak megnövekedett elégő anyag okozhatja. Más: Ha minden sikerül, érdemes e max 20% teljesítmény növekedés érdekében ennyi procedúrát felválalnii? Mire jó ez a megnövekedett teljesítmény? Esetleg a hegymenetekre. Normál körülmények között az ETZ250 megfelelően gyorsul, ha nincs szarrá hajtva.Fent tartom, hogy alig több mint 8 másodperc alatt százon van.Annál nagyobb gyorsulás utcai használatra nem kel, mert irányíthatatlanabbá válna a motor gyorsításkor. A végsebessége is elég a 250 nek, legalábbis a vázhoz, futóműhöz képest. Ezekkel a jószágokkal 140-t menni életveszélyes mutatvány.Nem akarok gonoszkodni, de azt hiszem, csak az ír 140 ről, mint elérendő célról MZnél, aki még nem ment ezekkel közel 130at.Aki megtapasztalta, mit művelnek ilyenkor, az nem akar velük gyorsabban menni.Emelkedik, szitál az elejük, hátuljuk. Lefékezni őket erről a sebességről képtelenség.
Maradjunk a realitások talaján, ne mások nem ellenörzött beszámolói alapján alkossunk véleményt, hogy aztán azt, mint saját tapasztalatot adjuk tovább.
Persze, lehet hogy én találkoztam eddig mindig szar MZkkel, és a fizikát is rosszul tudom...
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu