hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 27. szerda 
Virgil

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Árpád - 2008-10-17 17:14:28

Egy kis fékezés elmélet: :))
Bizonyos szintig mindig emeli a hátulját minden jármű fékezéskor, a hátsó kerék kevésbé nyomja az utat, ezért az üzemi fék az első. A hátsó csak mint rásegítés szerepel. Jó teleszkópoknál, helyes fékezésnél kicsti bebólint az eleje, a hátsó látszólag az úton marad, de csökken ott a súly. Ha túl erős az első kerék fékezése jó telók eesetén is bebólint nagyon az eleje, a hátsó kerék esetleg meg is emelkedik durva esetben.Ha túl lágy az első teló, durva elsőkerekes fékezéskor nagyon bebólint az eleje, a hátsó kerék az úton marad, de szinte súlytalanul.Ha túl kemény az első teló, durva fékezésnél erőssebb elemelkedik a földtől a hátsó kerék, mint jó telónál.
Helyes fékezés esetén a túl lágy első teló erősebben bebólint, így a megváltozott sulypont miatt jobban csökken a hátsó kerék tapadása, csökken a fékhatás. Túl kemény első teló esetén a fékhatás nem csökken annyira.Szerintem. Ugyanis nem csak a kerekek úton maradását kel nézni, hanem a motor által felvett szöget is.
Amúgy én egy rosszalkodó tömítésű főfékhenger esetében fékezéskor megemelkedett hátsó kerék esetén legelőször a második húzásra keményedő fékre gyanakodnék, csak utánna vezetői hibára, legvégül csillapításra.
Továbbra is azt mondom, Intravénás egész jól járt az emelkedéssel, az ÉN "50im ilyankor mindig oldalt dobták el a seggüket, amikor is szintén nem áll meg időben a motor, de ráadásul keresztbe fordul az úton.Hozzáteszem, eddig talán négyszer jártam így az évek során, tehát nem vészes a helyzet.Utoljára idén tavasszal, az újjonan hozám került TZvel, szintén tömítő karmantyú hiba miatt.A Javánál négy év alatt kétszer sikerült enyhén kígyózva megálni, pedig volt hogy semmi olaj nem volt az első telókban.Hiába, a közel kétszáz kilo, az közel kétszáz kilo.... Ja, és az első dobfék se szokta hirtelen változtatni a fékhatását, fínoman lehet kezelni. Legfeljebb a hatékonysáságán lehet vitatkozni, bár szerintem van olyan erős, hogy blokkolja az első kereket, ha van olyan ütődött, aki kipróbálja ezt.
Ami a lényeg a mondandómból: Meg kellene végre csinálni rendesen az első féket, ha még nem történt meg.Nem lenne jó egy amúgy rendes, jóravaló motorostársat elveszteni egy ilyen apróság miatt.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu