waresz - 2008-10-09 11:29:12
ilyen baromságot nem tudom hol hallottál... semmi értelme.. szétbarmolni lehet vele a dugyattyút, és az uj gyűrűket meg jó oválisra koptatni, miközben a motor nem tud egy lóerőt se mert 0 a kompressziója. tehát NEM!!! az uj gyűrűket a frissen fúrt hengerbe bele kell tenni és mérni kell hézagot. 0,15-0,2mm maximum. utána ovatosan rá az új dugattyúra, és lehet összerakni. érdemes ellenőrizni összerakás során azt hogy milyen vastag hengertalp tömités kell. egyszerű művelet: a hengert a csomagba kapható tömítéskészletbe található hengertalp tömitéssel szárazon felrakni, és ellenőrizni hogy alsó holtpontban pontosan elvágólag vannak-e a dugattyú élével a felömlő ablakok alsó élei. ennyi. ha igen akkor lehet rákenni valami tömítőpasztát a hengertalp tömitésre. ha nem akkor megfelelő vastagságú klingeritből ki kel vágni talp tömítést. majd felrakni a hengert-hengerfejet is. kicsit meghúzva a hengerfej anyáit, egy vastagabb forrasztó ón darabkát be kell dugni a gyertya nyíláson, és a hengerfej és a henger találkozásához dugni, majd a főtengelyt körbeforgatni. ekkor az ónt a dugattyú hozzányomja a hengerfejhez. és összelapítja. 1,5mm fölötti érték már erőveszteséghez vezet, ~1,2mm alatti meg egy 250-esnél már öngyulladáshoz vezet a présrésnél. ez ciripelő hangként jelentkezhet. kis MZ-nél le lehet menni 0,8mm de ez alá semmiféleképpen sem.utána hengerfejcsavarokat X-be meghúzni. bejáratás: 30as keverék, 100km-ig finoman hajtva 4000fölé ne nagyon hajtsuk a motort, kerüljük a teljes gázt, és az emelkedőket NE nyomatékból alacsony fordulaton másszuk meg. inkább kapcsoljunk vissza és erőböl hajtsunk fel. ne kínozzuk alacsony fordulaton a blokkot. 100km-után meg lehet egy kicsit hajtani. forgassuk el a blokkot pl 6000ig. ezt nagyon rövid ideig tegyük! mondjuk 3. fokozatba. az alacsony fordulaton bejáratott blokk késöbb nehezen szokik hozzá a forgáshoz, mint a bejáratás során néha meghajtott gép. 50km-enként legalább egyszer hajtsuk igy meg. ezek a "hajrák" lehetnek egyre hosszabbak. MINDEKÖZBEN FIGYELJÜK A GYERTYAKÉPET!!!!!! őszbarnánál világosabb szin sose jelentkezzen. karburáluk utána a porlasztót! a bejáratás 0,04mm-es illesztés esetén kb 1000-1500km. utána már ugy kell használni a gépet ahogy a mindennapokba is fogjuk. a bejáratás alatt végig a kuplungon legyen a kezünk.. ha neagyisten megszorulna. szorulás esetén hagyjuk lelassulni a motort, majd gyújtás nélkül tőgázon ovatosan ráengedni a kuplungot, igy ujra forgásba hozni a főtengelyt. ha ez megtörtént akkor kímélve igyekezzünk hazamenni, vegyük le a hengerfejet, ellenőrizzük: felkenődött-e a dugyatyúból a hengerfalra valami. ha igen ezt távolítsuk el.(a dugattyúrol is!) majd rakjuk össze. |