hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-09-20 20:12:31

Én sem vagyok teljesen hülye, viszont pénzem sem volt és úgy voltam vele hogy amire nem muszáj arra nem költök.
A Jawamat úgy vettem, hogy nem mozdult a főtengely. Fel voltam rá készülve hogy besült és komplett felújítás kell neki. Ezzel együtt olcsón vettem és úgy voltam vele hogy apránként megcsinálom ahogy lesz pénzem.

Ehhez természetesen szét kellet szedni előbb úgy hogy minél kisebb kárt okozzak.
Leszedtem a hengerfejet, és elkezdtem lehúzni a hengert, de nem mozdult.
Egyértelmű volt hogy a dugatyú van összerohadva.
Beáztattam 1:1 arányu keverékbenzinbe és másnap fadarabot tettem a dugatyú tetejére és elkezdtem ütni. Valahogy ki kellet szedni, de nem akartam szétverni, mert ha eltöröm vagy deformálom a dugattyút akkor féltem sokkal nehezebb lesz a kiszedés.

Első nekifutásra 1mm elmozdulás történt nagy nehezen. Ennek megörülve nekiestem jobban és pár centit lejjebb ment. Ekkor rárúgtam és a hengerrel együtt lecsattant, minek következtében határozottabban kimozdult. Szóval fél napi küszködéssel levettem a hengert, bárminemű sérülés nélkül.

A dugattyú jó állapotban, a gyűrű és a hegerfal rozsdás, tehát a gyűrű fogta meg gyakorlatilag.

A főtengely szépen mozgott.
Gondoltam nincs mit veszíteni, hallottam legendákat arról hogy milyen pocsék állapotú motorokat is be lehet indítani, és kíváncsi voltam.
Ekkor fogtam és lecsiszoltam a rozsda nagy részét a hengerről, majd ráhúztam a hengert hogy megnézzem mozog e benne és viszonylag könnyen mozgott, de azért erősen súrlódott, az átforgatás közben azonban szinte minden maradék rozsdát lehúzott a gyűrű. Gondoltam ez tök jó, összeraktam és megpróbáltam beindítani.
Elég nehéz volt de hatalmas füstfelhő kíséretében sikerült.
Ha meg már megy akkor mentem vele pár kilométert.
Nem volt semmi gond. Leszedtem a hengerfejet és a hengerfalon nyoma sem volt a korábbi rozsdának.
A biztonság kedviért kicseréltem a gyűrűket és kb. 10000kilométert mentem vele.

Ez idő alatt 500km-enként gyújtást állítottam, eldugult karburátorral 3* álltam meg az út szélén, egyszer kiszakad az egyik gyertya menetel együtt és 1 hengerrel jöttem haza, egyszer a trafó égett le menetközben, szerencsére az első városban kaptam megfelelőt, egyszer szétesett a megszakító érintkezője és pillanatragasztóval raktam össze, annyira hogy még 100km-et kibírt és csak a ház elött kezdett kihagyni megint, néhány kuplung bowdent elszakítottam, de soha sem szorult meg.
Végül a váltóban eltört az egyik tengely. Ekkor szedtem csak szét a blokkot és ekkor hajtottam végre a teljes felújítást is.

Tény hogy nem a magas kompresszió volt a motorom erőssége, de hidegen is jól indult, jól ment és jó néhány magyarországi túrán részt vettem vele.
Felújítás után sokkal több gondom volt a szorulással. A gyárilag előírt gyűrűhézag kevésnek bizonyult, de a bejáratási idő alatt ezt is orvosoltam.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu