hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Keri - 2008-09-16 10:10:17

Szerintem összességében javul a közlekedési morál.
Régen sokkal veszélyesebb volt a közlekedés motorral.
Mostanában a legtöbb autós már figyel a motorosokra és utóbbi időkben már udvariasak is velünk.
Hülyék pedig mindig voltak és lesznek. Ez nem változik. Amiről én beszéltem az a defenzív vezetésnek egy sajátos felfogása.
Véleményem szerinte az ember valamilyen formában mindig az életéért küzd. Ez az élet természetes velejárója.

Amikor elkezdtem motorozni akkor az autósok többsége úgy állt a motorosokhoz, hogy semmi keresni valójuk az autóutakon, és elég sokszor keresztbetettek szándékosan, de ha nem is, akkor sem vették észre a motorosokat. Akkoriban valóban a túlélésért küzdöttünk (legalább is pesten) Ha szabályosan közlekedtem, naponta volt 4-5 életveszélyes helyzetem amiről nem én tehettem. (manapság hetente adódik 1 ilyen)
Ezért rászoktam, hogy durva agresszivitással motorozok. Szlalomoztam a kocsik közt nagy sebességgel. Mivel a kocsik mozgása jóval lomhább mint a motor, ezért ez biztonságosabb volt.
Mondták ugyan, hogy "de mi van ha sávot váltok és pont ott a motor". Azonban mivel jelentősen gyorsabb voltam a sávváltási ideje jóval hosszabb volt mint amennyi idő alatt el tudtam húzni mellette, ha esetleg féktávon belül is kezdte meg a váltást...(örök szabály hogy 2 autó között mindig van hely egy motor számára...legfeljebb a tükör bánhatja :). Ha pedig féktávon kívül kezdett sávot váltani akkor meg értelem szerűen nem volt gond.

Furcsán hangzik, és elég sokan nem értenek ezzel egyett, (és nem én találtam ki) de haladás közben az oldalról jövő veszélyforrásoknak van egy határvonala amin belül veszélyesek, ezt pedig nevezzük most esemény kúpnak. Ez az esemény kúp a sebesség növelésével egyre szűkebb lesz.
Persze a látó mező és a reakció képesség kúpja is szűkül, de nem egyformán. Ezért van egy relatív nagy sebességű tartomány ahol a legbiztonságosabb a haladás az oldalról jövő veszélyforrások szempontjából (mert ugye a nagy sebességű haladásnak vannak egyéb veszélyei is). Annak idején ezt kihasználva száguldoztam a Hungária körúton kocsik közt szlalomozva.
Persze nem mondom, hogy nem volt veszélyes, de jó fékkel, jó ügyességgel nem volt veszélyesebb mint a szabályos haladás. Legalább is saját bőrömön tapasztalva sokkal több veszélyes helyzetem volt ha nem száguldoztam.

Lényegében a motorosokra hajtogatott sztereotípiák teljesen igazak voltak akkoriban, de akkoriban nem is érdekelt egyikünket sem hogy mit gondolnak rólunk.

Manapság azonban erre nincs szükség. A normál sebességű haladás annyival biztonságosabb, hogy a kockázati szempontból szerintem nem érdemes száguldozni, legfeljebb annyira mint amit a vezetéstechnika cikkben is leírtam, hogy el kell hagyni a kocsirajt és nem beszorulni közéjük, de ez jelentéktelen sebesség túllépéssel is lehetséges, hiszen a motor sokkal gyorsabban elére az 50-et vagy 70-et mint egy autó és ezzel már le is szakadtunk róluk.

Szerintem erre visszavezethetően javul a motorozás biztonsága. Manapság ritkább az ilyen jellegű ámokfutás, mivel nem érzik a motorosok hogy erre rá lennének kényszerítve. Persze élvezetből előfordul még mindig, de manapság a motorosok morálja is jelentősen javult. az autós morál javulásának köszönhetően.

Összesítve szerintem jó irányba halad a tendencia Budapesten. Pár egyéb nagyvárosban még lehet tapasztalni olyat mint régen Budapesten, de a motor létszám növekedésével szerintem ott is javulnia kell a helyzetnek.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu