ábrus - 2008-09-13 01:40:48
Igen,a gyakorlás nagyon fontos.
Meg kell tanulni felkészülni a nem várt eseményekre is,és villámgyorsan dönteni.Kb 1 hónapja a kaporszakállú odafent úgy döntött hogy megnézi,mennyit fejlődött az Ábrus nevű teremtménye az utolsó esés óta.
Az eset úgy történt,hogy elvittem az asszony kisöccsét(10 éves)motorozni,mert nagyon élvezi.
Letekertem kb:100-120 km-t vele itt a környéken.(a yamahával voltam)
Szándékosan nem mentünk messzire,mert már előző este beígérték a brutál vihart.
Simán visszaértünk,épp elkezdett cseperegni az eső amikor hazavittem,de még semmi komoly nem látszott az égen.
Mondtam hogy nem maradok,mert nem akarok megázni.(a kaporszakállú ekkor gondolom hangosan felröhögött)Kb 6 km-re lakom a szomszéd faluban,tehát már húzok is.Az utca végén elkezdett komolyabban esni,de úgy gondoltam mindegy nyár van,kis víz nem számít.
A falu szélén már úgy eldurvult a vihar hogy semmit sem lehetett látni,mert a plexin ömlött le a víz.Tempó vissza 40-re,(már rég sz.rrá áztam,Bering textil motoroskabát+farmer)Ment előttem egy passat kombi,erre még a vihar elöttről emlékszem,valamint rémlett hogy utánam is jöttek páran.
A plexi mögül annyit láttam hogy a két piros fény a passat,minden más nem a passat.Le is maradtam hogy legyen időm megállni ha estleg meg kellene.A piros fény erősebbre vált,valamiért megállunk,semmi gond.Letört vastag faág az úton,kikerüljük és go tovább.A vihar tombol,kb félúton járok,félreállnék,de az jár a fejemben hogy itt kicsi az útpadka,mellette vizesárok,nemtudok csak szinte az úton megállni és lehet hogy valaki simán legyalul mert nem vesz észre tehát tűz tovább.Az eső vízszintesen esik,megpróbálom kicsit felnyitni a plexit hogy valamit lássak de olyan mintha pofánlőttek volna söréttel,gyorsan csukom is vissza.
Kerülgetem a letört fadarabokat és kezdem úgy érezni hogy semmi gond,csedesedik ez,és mindjárt hazaérek.
Hirtelen a piros fény erősebbre vált,lassít a passat.Basszus az egész konvoj megállt!Fékezek,(a plexin sz.rt se látni)és itt jön az érzés,NEM TUDOK MEGÁLLNI!VAGY BELEZÚZOK A PASSAT CSOMITARTÓJÁBA VAGY LE JOBBRA A PADKÁRA ÉS EL MELLETTE.A padkán a vizes füvön TUDOM hogy el fogok csúszni és perec,de ha balra előzni kezdek és jön valaki szemből akkor sakk-matt.Na erre volt kb egy másodpercem dönteni.(tempó 40-50)
Természetesen le a padkára,(vittek a betanított ösztönök)elzúzok a passat mellett,közbe fékezek és meglepve tapasztalom hogy még mindíg nem estem el és szépen lassulok.Na még a végén megússzuk,villan át a fejemen(a kaporszakállú felröhög)de akkor meglátom hogy miért állt meg a sor!
Karvastagságú letört faág keresztben az úton és előttem.Na szevasz.Belezúzok a lombokba,megadóan veszem tudomásul hogy átrepültem a motor felett,széttérdeltem a plexit,majd a már megszokott módon nagyot nyekkenve landolok.Mivel az évek folyamán kialakult bennem hogy landolás után azonnal gurulás le az útról mert esetleg eltaposnak,itt is így teszek.
Ez reflex és itt nem volt rá szükség mert ar útpadkára estem,de arra épp elég volt hogy halálra rémítsem a passatos házaspárt,mert annyit láttak hogy megpróbálok felállni de visszarogyok és beesek az árokba.
Felállás előtt működési ellenőrzés,(ömlik az eső)semmi bajom,csak a bal oldalamat vertem oda,a kabát protektorai simán elvették az esés erejét.(már gyakoroltunk párszor a kabáttal,összeszokott csapat vagyunk)Mindenki rohan oda,hívjunk segítséget?Nem kell,egyben vagyok,de senki ne csinálja utánam mert veszélyes,közlöm velük.(nem lehetett kihagyni)Nézzük a motort,segítenek felállítani.Mákom van,semmi komoly csak a szokásosak:kuplungkar,váltókar elgörbült,oldalidom berepedt,ülés leesett,a bukógomba megmentette a motor oldalát.Ekkor veszem észre,hogy a faágak letépték a gumi vízcsövet és elfolyt a hűtővíz.(az MZ-n ilyen csúfság nem eshetne meg)nagyjából visszarakom a csövet és az űlést,visszarugdosom a váltókart(katonai surranóban nyomom a motoron)indítok és tűz haza(innen kb két km,finoman séta 40-nel)
Hazaérve az asszony mit kérdez?
MEGÁZTÁL? MEG.
Másnap visszamentem és megnéztem a nyomokat,örömmel láttam hogy szép munkát végeztem,másra esélyem sem volt.
Túléltem,nem sérültem meg,(protektoros motorosruha,magasszárú bőr surranó szorosra fűzve,cordura kesztyű,zárt sisak,gyakorlás és tapasztalat,nagy adag szerencse)aznap ennyi kellett a túléléshez.Ha ledermedek simán szétbombázom a passat hátulját és garantáltan összetöröm magam,ha átmegyek a szemközti sávba és jön valami(jött mert megállt a kisteherautó sofőrje segíteni)akkor Ábrus valószínűleg élt 33 évet.
Ez volt keresztben:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1r1T49
A fűben a csík én voltam,mellettem állt a kocsisor:
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1qx0kJ
Még annyit:a kabátom Bering cordura,2000-ben vettem 84 ezerért a Foktnál,(k.rva húzós volt)100% szélálló,vízálló,páraáteresztő,egy év után beázott a hónom alatt,később már mindenhol,pedig az ehhez való(k.drága)
mosószerrel mostam és az újraimpregnálójával kezeltem.(én használtam télen nyáron,nagyon jó kabát de ez is beázik)100% vízálló cucc csak a prospektusokban van. |