ábrus - 2008-09-09 00:02:32
Vizes villamossin,csatornafedél,akár enyhén nedves KOCKAKŐ vagy FEHÉRASZFALT!!!!!,olaj és finomszemcsés murva vagy sóder,vizes falevél,nedves sár vagy fű az aszfalton,mélyebb víztócsa,ezek veszélyesek.
Ha egyenesen mész,(a géped függőleges helyzetben van,akkor majdnem mindegy hogy mennyire húzod a gázt,(MZ kaliberű gépekre vonatkozik,az ezressel nagyon nem szeretek esőben menni,mert nagyon nehezen kezelhető)lehet bármilyen gumid,természetesen megfelelő mélységű mintával,nemigen lesz gond.
Amint kibillented a gépet egyensúlyi helyzetéből,szerepet kapnak az oldalirányú erők is.Ezt megteheted egy hirtelen gázadással,fékezéssel,vagy a motor döntésével.Ekkor válik érdekessé a mutatvány.
A lényeg:vizes,havas,jeges felületen haladva nagyon előre kell gondolkodni,figyelni az útfelületet,sokkal előbb kell elkezdeni FINOMAN fékezni,hogy mire a kanyarba,vagy a fent említett bármelyik felületre érsz,már ne kelljen a fékhez nyúlni,vagy sebességet váltani.Javasolt a hátsó és az első féket EGYSZERRE 80/20 arányban használni.
Kanyarodásnál pl:útkereszteződés előtt lelassítottál a megfelelő tempóra,(eddig fékeztél)megdöntöd a gépet és a kanyar közepéig azonos gázálláson,majd onnan finoman kigyorsítasz.Mindig hagyj elég helyet magad körül,mert másokra is figyelned kell.
Ha a kanyarban mégis szükséges fékezned,azt lehetőleg a hátsó fékkel tedd,mert ha a hátulja megcsúszik,azt előbb megérzed és korrigálhatsz.
De ha nedves csúszós felületen belenyúlsz az első fékbe azt is egy pillanat alatt észreveszed:én enyhén nedves FEHÉRASZFALTON a kanyar bejáratánál(már épp megkezdtem a kanyart)FINOMAN belenyúltam az első fékbe(etz tárcsa)és annyi időm maradt hogy villámgyorsan kimondjam hogy B.SSZAMEG!!és máris 10 méterre voltam a motortól.(kicsúszik az eleje és beborul a motor a kanyarba,esélyed sincs korrigálni)A gumid lehetőleg sűrűmintás és puha keverékű legyen.
Megkeményedett öreg gumival bármilyen jó márka is,csúszós úton előbb utóbb mattot kapsz.
Én éveken át télen nyáron az etz-vel jártam dolgozni(kb napi 20km)
letaposott havon,latyakban,jégen,kora reggel érintetlen havas(25 centi esett éjjel)tájon,(sehol egy k.rva hótoló)itt megtanultam egész jól közlekedni.
Hogy miért?Mert azt gondoltam hogy meg tudom csinálni.Amikor beálltam tankolni többen hülyének néztek.(az autóm ott állt a garázsban téli gumikon,tehát van benne valami)
Ma már ezt nem teszem,ugyanis van pár kiló vas a lábamban(nem motor,munkahelyi baleset)és arra akkor nem gondoltam hogy a csúszós úton valaki simán legyalulhat engem,hiába vagyok én ügyes.
Tehát óvatosság és előrelátás(ne a napi rutinból motorozz esőben),valamint puhán és finoman kell kezelni a motort,úgy mintha jégen járnál,más titok nincs.Sajna rövidebben nem tudtam megírni. |