hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


tibi - 2004-04-02 14:24:02

Nem okoskodás, pusztán személyes meglátás:

Adott egy motor, pl. ETZ250. Ehhez adott egy rendkívül jó paraméterekkel rendelkező elektronikus gyújtás, pl. a CPI. (Mivel megvan a pontos dokumentációja, így állíthatom, hogy tényleg jó). Ehhez kell egy jó jeladó, amin HyGy dolgozik éppen. Ez nem csak elektronika, hanem mechanika is, hiszen azt a jeladót üzembiztosan fel is kell szerelni. Ezután, ha minden műxik faszán, el kell gyalogolni egy műhelybe és a fékpadra rátolni a gépet. Alapjáratról indulva 500 fordulatonként a max fordulatig ki kell kísérletezni, hogy adott fordulaton mekkora előgyújtásnál teljesít legjobban a gép (sajnos a terhelést nem tudjuk ilyen karbiról visszacsatolni és mérni, így figyelembe venni sem. Reed szelep nélkül pláne). Ekkor a kapott görbe alapján fel lehet programozni egy mikrokontrollert (én nem szeretem a PIC-eket, én ATMEL AVR-el oldanám meg, de ez most részletkérdés). Azt hiszem, már látod Semi, miért nem foglalkozom behatóbban a témával. A görbe hiányában nem lehet csinálni semmit, pusztán a jeladót tökéletesíteni. (Ha viszont az elektronikus gyújtás jó, akkor évad elején a megszakítót be kell lőni, és egész szezonban hozzá sem kell nyúlni, igazából még a jeladóra sincs szükség)! Ja, és a fékpados mérést minden típusú motornál el kellene végezni, mert minden mocihoz más görbe tartozik. És akkor még az egyes mocik sajátosságait típuson belül nem vettük figyelembe (pl. karbi hangolás, motor kopás). Ebből adódóan, amit mondjuk te csinálsz, az lehet, hogy az én ugyanolyan típusú motoromra nem jó! (Persze ez azért nem teljesen igaz, mert mindig a gyújtáshoz célszerű a karbit hangolni). És persze minden azonos típusú mocira egységesen ki kell építeni a jeladó mechanikai rögzítését, hogy a felső holtponttól mindegyiknél ugyanott legyen a HALL jeladó, különben mit sem ér a program! Ez szintén műhelymunkát kíván, ha mindenkinek meg akarjuk oldani!
Mivel nincs lehetőségem fékpados mérésre, eleve kilőve a dolog, de ha valaki ezt megcsinálja, és egységes megállapodás is születik a HALL jeladó pozíciójáról, állok elébe és programozzuk azt a mikrokontrollert!

üdv:
tibi

ui: ezen a fórumon már elhangzott egy Bosh gyújtás mocira vitele, tehát az anyag már létezik, valószínűleg vannak már más működő megoldások is, legfeljebb nem publikusak
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu