hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-04-19 21:42:51

Annyival egészíteném még ki a tegnap leírtakat,hogy ma összehasonlítottam a Simi motorjában lévő gyújtás áramkört a sajátoméban lévővel és a következőre jutottam:
Simiében a végfok nyitófeszültségét előállító osztó egy 15ohmból és egy 18ohmból áll (az "eredeti" 15ohm/22ohm helyett) és így a BUY69C-k ~2,2 A-t engednek át a trafókon (az előző 1,5 A helyett).
Az én motoromban az eredeti 15ohm/22ohm párossal 1,8 A a primer áram, egy most épülő 350-es ugyanilyen elektronikájában pedig 15ohm/20ohm osztó van, és ott a BUY69C-k 2,5 A-es primer áramot biztosítanak.
Tehát azonos erősítésű (BUY69C) tranzisztorok esetén az osztóval valóban variálni lehet a primer áram erősségét, ahogy előzőleg írtam.
Viszont Simi elektronikája nem illik a képbe, mert a 15/18-as osztó ellenére is "csak" 2,2 A a trafók árama. Amiben nem vagyok biztos, hogy a végfokokban C-s BUY-ok vannak, lehet hogy akkor épp nem kaptam C-set, így talán A-s vagy B-s került bele.
Az elektronikai emlékeim már halványak ilyen téren, ha valaki tudja, mondja már meg legyen szíves hogy pl. a BUY69-esnél a végén az A,B és C betűk, azok ugye a tranzisztorok különböző erősítését jelölik ?
Mert ha igen, akkor igen valószínű, hogy az elégtelen szikrát a nem megfelelő erősítésű végfoktranzisztorok okozták.

Amúgy ma már Simi egy órát motorozott a CZ-vel, volt benne lassú tötyörgés és gyors menet is, végig lámpával. Hidegen is szépen indult, nem akart egyszer sem megállni, lámpával is ketyeg egész kicsi alapjáraton is (az aksi is jó, ilyenkor is ad elegendő áramot, a két nappal ezelőtti "leterhelősdit" és az akkori extrém áramfelvételt talán egy beékelődött szulfátdarab okozhatta valamelyik cellában).
Végeredményben a hibák kijavítása (allórész testzárlat megszüntetése, forgórész csere, primer áram növelés, és persze előtte egy teljes átkábelezés) után egy stabil, jól működő, megszakító nélküli elektronikus gyújtást sikerült összehozni. A motorban Mecseki féle elektronikus fesszabályzó van, úgy néz ki az tudja a dolgát.

Jawa350speed, mi a véleményed a végfoktranzisztor erősítéséről ? Te milyet használsz a sajátodban ?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu