hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-04-18 11:03:00

Sziasztok.
Tegnap (jawa fórum, 2007-04-17 12:18:35) felvázoltam egy elektromos problémát egy 350-es CZ-vel kapcsolatban, ami egyrészt abból állt, hogy az az elektronikus szabályzású dinamó, ami aksi nélkül, gyújtással és világítással (~50W) leterhelve is legyártotta a 7,3 V-os rendszerfeszültséget, aksival nem tudott 6,5 V fölé menni.
Másrészt az volt a probléma, hogy - mint később kiderült a fenti alacsony feszültség és a kis trafó primer áram együtteséből származó elégtelen szikra miatt - a motor egy idő után egyhengerezett, dadogott, és égés hiányában beköpte, tönretette a gyertyát.
Ugyanez a motor tegnap délután hidegen beindult ugyan, alapjáraton leállt, gázadásra fulladt, és ha felpörgött, akkor visszaeső fordulatnál úgy állt meg, mintha levettem volna a gyújtást.
Úgyhogy megint nekiálltunk a hibakeresésnek. A töltéssel kapcsolatos hibát érdekes módon nem produkálta, a rendszerfeszültség aksival, lámpával is elérte 7,3V-ot.
A motorban egy ideje peti74 féle gyújtás van, végigméregettem a áramköröket, nem találtam hibát, eltérést (pl. a sajátomhoz képest). Viszont a motor előző nap kapott új 6V-os (magyar) trafókat, amiket ha direktbe aksira kötöm, akkor 3,2A a primer áramuk. A e-gyújtás viszont csak annyira nyitja ki a végfokokat, hogy 1,5A áram folyhat a trafókon.
Ezen két módon javítottunk. A kapcsolás tápfeszültsége egy 1N4007-esel indít, amin esik 0,7V, ezt egy sima dróttal hidaltuk át, így nyertünk egy kis plusz tápfeszültéséget.
Aztán a végfokot nyitó osztóban, a 22ohm-os ellenállásokat cseréltük ki 18ohm-osokra, így nagyobb nyítófeszültséghez jutottunk. Az eredmény 2,2 A-es primer áram lett, ami lényegesen - szemmel láthatóan - erősebb szikrákat eredményezett.
Ezekkel a szikrákkal az eddig beteges járás megszűnt, a motor ráadott lámpával és a végletekig letekert alapjárattal (töltés=0) is két hengerrel ketyegett.
Úgy látszik a két trafó, amit előző nap kapott, kicsit nagyobb primer áramból képes elégséges szikrát csinálni.

Szóval megint egy tapasztalat : aki ezt a peti74 féle elektronikus gyújtást építette meg, az számoljon azzal, hogy a különböző trafók, különböző primer áramokat kívánnak. Ezt persze tudjuk változtatni, a fent leírt módon.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu