hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-04-02 21:20:11

Ezt fajta tuningot nem ismerem. Valamelyest a vezérlés módosíthatja.

A TS dugós 559-esnek is (mint ahogy a TS dugós ETZ-nek, ilyen is volt) változott szívóvezérlése, hisz a 4mm-rel leültetett henger a felömlés előtt 4 mm-rel hamarabb lezárja a szívónyílást így nagyobb karternyomással indul a felömlés. Szívás előtt pedig később nyit, tehát nagyobb a kezdő depresszió, nagyobbat "ránt" a a karbiból.
De ez épp ellenkezője a levágott szoknyának, hisz a leültetett henger nyújtja a szoknyát. Az biztos, hogy ez utóbbival többet szív a motor és nagyobbat sürít, növelve ezzel a nyomatékot és a fogyasztást is. Az 559-es esetében kb 6-7 decivel. A nyomatékért és a pörgésért cserébe megérte.

A TS dugós ETZ pedig olyan "durva" lett, hogy le is vettem azt hengert. Gyakrolatilag 3000 alatt a motor nem tudta feldogozni a benzint, 3500 felett megindult mint a barom, nagyon "hegyes" motor lett. Mivel volt olyan, hogy a hosszú egyes miatt, egyszerűen csak ordító motorral tudtam vele elindulni egy komolyabb emelkedőn, levettem a hengert. Túrázásra, utcára alkalmatlan lett, versenycélra nyilván tökéletes.

Utána kéne gondolni, de sztem a szoknya rövidítése inkább gyengíti a hengertöltést, mint javítja.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu