hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-03-20 20:42:56

Nos.
Csak abban az esetben, ha a motorodnak 6V-os, dinamós elektromos rendszere van.

Ha a motorodban 12V-os, háromfázisú generátor van, amihez kötelezően tartoznak egyenirányító diódák, akkor maradhatnak egymás vonalában is.

Ez pedig azért van, mert a trabi rendszerű gyújtásnál amikor az egyik trafó áramköre nyit (szikraképződés), a másik ép akkor zár, így az egymás vonalában lévő trafók indukcióvonalai egymásban folytatódnak. Az épp szikrázó trafó mágneses energiájának egy része a másik trafón keresztül "távozik" a tápfeszültségre.
Ha tisztán akksiról megy a gyújtás, akkor a 6V-os aksira tett mutatós műszer még lengedezik is a feszültséglökésektől, pedig fixnek kellene maradnia.
A két trafó úgy felmágnesezi egymást ellentétesen, hogy a szikraenergia még a práhuzamosra fordítás után is csak egy i dő múlva éri el "régi önmagát". Ha a trafó belső szigetelése nem sérült, akkor néhány hét "pihentetés" után a trafó újra használható.

12V-os rendszerben az egyenirányító diódák "visszafelé" épp védő szerepet töltenek be a táp és földpont között, így levágják ezeket a feszültséglökéseket épp a trafó 15-ös pontján keresztül, nincs ami átüsse a belső szigetelést.

Szóval csak 6V-os rendszernél kell (Legalábbis a gyakorlat ezt mutatja).
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu