hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-02-22 12:37:46

Sziasztok !

Ne haragudjatok már, de nem látom értelmét annak, hogy egy információcserére kitalált fórumon arról győzködjétek egymást, hogy ki milyen ideologiai háttér miatt nem fog x ezer Ft-ot "kidobni" valamire. A spórolás szerintem is alapkövetelmény (akármennyit keresel is), de csak ésszerrű keretek között.
Ha választani kell egy huszon x ezer Ft-os 6V-os Jawa-ra való vape gyújtás és egy 10ezer alatt kihozható, általam is kínált gyújtás között, akkor ez inkább ez utóbbi. Olcsóbb, átláthatóbb, javíthatóbb, garanciális.
Ugyanezt 12V esetén már nem ajánlom, mert arra ott a bontott trabi fekete doboz.
6V-os MZ-re megint ott a sajátom, de a 12V-os ETZ-re már szerezzen a tag egy gyárit, ha már létezik, ha meg nem akkor üsse kő, rakjon rá bontott lada cuccot.
Ezek mind fix gyújtások.
De ha előgyújtásszabályzásról vn szó, akkor az IGC igenis ér annyival többet, mint amennyivel olcsóbb egy röpsúlyos mechnanika, hiszen a programozott elektronika tévedhetetlenségével ellentétben a mechanikának ezer baja lehet: kopás, rugóöregedés, anyagfáradás, kenési problémák. Ez pedig mind pontatlan gyújtáshoz és hosszútávon költésnövekedéshez vezet.

Az IGC-ről annyit, hogy okos dolog, segítségével megadható a motornak (a kétüteműnek is) az az előgyújtásgörbe, amivel optimálisabban üzemel, mint a fix gyújtással.
Arról pedig vitát nyitni, hogy az IGC-vel kis fordulaton gyengébb lesz-e a motor, eleve hülyeség, hiszen ez egy programozható cucc, az előgyújtás-értékeket minden fordulaton a felhasználó adja meg.
Nekem (és Janka Petinek is) az tapasztalatunk, hogy a közepesnél kisebb löketű (tehát ahol a lökethossz rövidebb, mint a furatátmérő) kétütemű motoroknál a fordulatszámmal arányosan növekvő előgyújtásnak csak közepes forduattól fölfelé van értelme, de akkor nagyon is.
Az ETZ-t tekintve példának a gyári fix gyújtás (2,6mm ~ 21 fok) gyakorlatilag maradhat kb. 3500-ig, és onnantól érdemes a fordulatttal növelni egészen max fordulatig, kb olyan mereekséggel, mintha az egyenes az origóból indult volna. Az eredmény 4000-től felfelé bámulatos lesz, minden egyéb tuning nélkül a motor könnyedén, érezhető erőnövekdés mellett forog majd ki 6000-6500-ig.
Én beraktam trabantba is és ott is pont ugyanezt tapasztaltam, 4-esben 70km/h felett önmagát meghazudtoló életre kelt a kis trabi egész 110-ig.

Gold.
Az iGC-nek hibátlanul kellene működnie egy max 3500-as fordulatú egyhengeresnél is. Valami más lesz ott a hiba, nem az IGC. Janka Peti ETZ-jébem is gyújtáskihagyások voltak, nem pörgött fel, stb. Itt a probléma a polaritások figyelembevétel nélkül felszerelt, gombostűfejnyi mágnes lehetett. Aztán kapott egy gyári jeladót (50%-os kitöltési tényezővel) és máris hibátlanul működött. Milyen jeladót és milyen elektronikát használtáltál ? IGC nélkül fix gyújtással adott szikrát rendesen ?
Ráadásul Szrnka úrtól lehet kérni olyan igc-t is, amiben nem 650-es ford-tól indul a programozás és a léptéket is meg lehet változtatni.

Pocsó.
Jól érted, a lényeg, hogy mechanikailag meg kell oldani, hogy egy elekronikus jeladó (célszerűen egy hall jeladó) adja a jelet a megszakító helyett. Zapkorte lada jeladója is megfelelő erre a célra, vagy alkalmas ugyanerre az MZ-ből, trabantból ismert mágnesgyűrű alatta egy bármilyen hall IC-vel. Én ez utóbbit szeretem, talán azért mert eddig még mindig bevált. A gyakorlatban pedig két megoldás, az egyik, hogy benthagyod a röpsúlyos mechanikát és akkor a röpsúly pozicionálja majd a forgó mágnest (vagy lada jeladó esetén a forgó vaslemezt). A másik, hogy a röpsúlyt is kiszereled, fix gyújtásod lesz, ekkor már valóban kell az IGC, de én azt javaslom, hogy ez majd legyen a második lépcső.
Ha van jeladód, jelentkezz, küldök egy 6V-os elektronikát. Lada jeladót akkor használj, ha tuti működik 6V-os tápról is (de valószinűsítem, hogy igen).

K-rudi.
Küldök nekem mailt a kllrudi@freemail.hu-ra, remélem ezt a mailcímet olvasod.



:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu