hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 23. hétfö 
Viktória

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2007-02-19 14:14:53

Akkor ez az elosztós fajta, ami nekünk volt, azon nem volt elosztó, ezért gondoltam.
1 megszakító és 1 trafó esetén a legyegyszerűbb a történet, csak kell közéjük tenni egy 6V-os tápfeszültségű elekronikát, ami végerdményben egy sima 3 fokozatú erősítőkapcsolás. A végfoktranzisztor nagyságrendekkel gyorsabban omlasztja össze a trafóban felépült mágneses mezőt, ráadásul rezgőkör sem tud kialakulni, így a szikraenergia lényegesen erősebb lesz.
A megszakítót is védi, hiszen ettől kezdve azon csak mA-ek folynak így sem a szikrázás sem a beégés veszélye nem áll fent. Kondi nem kell.
A megszakító és a röpsúly összes többi hibája (surlódásból eredő kopás, elállítódás, változó rugóerők, anyagfáradás, kenési elégtelenségek miatti pontatlanságok) továbbra is fennáll majd.
Az IGC kísérletezésről annyit, hogy ahova én eddig beszereltem (trabant, ETZ) oda eredetileg fix előgyújtást álmodtak a mérnökök, tehát kísérleteztünk. A kiindulási pont egy egyenes volt, az egyik pontja értelemszerűen az origo, a másik pedig az fordultszám, ahol a motor legkönyebben ment, harapott a megadott gyári étéknél (pl ETZ-nél kb. 4000 1/min 2,5mm-nél, azaz kb. 21 foknál.)
Ezután kis módisítás után (a kétütemű nem szereti, ha alul nagyon elveszik az elgyújtást tőle) megvolt egy használható görbe. Az igazi vltozást nagy fordulaton okozta, mert sokkal jobb lett.
A gyárilag röpsúlyos motorokhoz kell lennie legalább egy olyan leírásnak, ahol a röpsüly beállítását/ellenőrzését megadják. Pl. a régi röpsúlyos trabinál, vagy a zsigulinál megadták, hogy alapjáraton X fok, egy adott fordulaton (pl. 3600) meg épp teljesen kinyit a röpsúly, és akkor meg Y fok. Ezt ellenőrizték anno gyújtásbeállításnél a fordultszám mérő és egy stroboszkóp segítségével.
Ha találsz egy ilyen adatot a motorodhoz, akkor már nyert ügyed van.

Az elektronikát bármikor el tudom küldeni, neked csak találnod kell neki egy helyet, vagy dobozt a motoron. Ha kis eszem lett volna hamamabb, akkor pont akkorára tervezem a nyákot, hogy a ETZ fekete dobozába belepasszoljon. (Nem baj, majd a következő szériát.)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu