hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-12-05 00:09:32

Elviekben jó lehet, de igazából én így soha nem próbáltam, így nem merem 100%-ea mondani, a puding próbája mindig az evés.
Azért lett benne 3 fokozat, mert egyik tranyót sem akartam túlterhelni. De mondom, elvileg jó lehet úgy is.
Tanács: én úgy szoktam megoldani, hogy a BC lábainak helyére, a nyákra, forrasztható csavarkötéses csatlakozót teszek, az ún. "csoki"-t, és a tranyó lábaira forrasztott rövid vezetékek oda csatlakoznak. Magát a tranyót egy alulemez tartja, ami egyben hűtőbordaként is szolgál. A lényeg, hogy így a tartalák végfoktranzisztort forrasztás nélkül, csak csavarkötések oldásával lehet cserélni, így elég magaddal vinned egy tartalék tranyót előre ráforrasztott vezetékekkel. Ez kb. 400 Ft, ennyit megér a biztonság. Én egész Romániát végigmotoroztam teljes lelki nyugalommal, egy tartalék tranyóval, de igazából magamnak még soha nem kellett cserélnem, csak egy haveromnak, aki részegen rajtafeletette estére a gyújtást az ETZ-n, szerencsére "csak" a tranyó halt meg.
A kisáramú rész, a nyák, pedig annyira túl van méretezve, hogy az úgyse romlik el.
A jeladód is jó az IGC-hez, mert az igc-t nem szint (GND vagy +) vezérli, hanem egy él (felfutó vagy lefutó, lehet választani), ráadásul a jeladó kitöltési tényezője is lényegtelen, mert az igc-vel beprogramozható a kitöltési tényező (fokban) vagy akár megadható neki a töltési idő is (ms-ban). Többek között ettöl full-verzió (ugye, Sunesz).
Viszont felmerül a kérdés, hogy miért nem teszel az ETZ-dbe egy gyári ETZ jeladót, ha már készült ilyen gyárilag.
Vagy ha magad is csinálod, miért utánzod a szamara jeladót, miért nem a gyári ddr-t ? Nem egy hengerbe teszed a mágnest, hanem egy középen lukas tárcsára ragasztod, amit egyszerűen a bütyökkel (vagy a helyére tett központos távtartóval) együtt, az eredeti csavarral rögzíted, a hall ic meg egyszerűen alatta van a lecsupaszított alaplapon (persze szigetelve) ?
Mindegy, alapvetően jó az a gyújtás az IGC-hez.

Ja, elkezdtem feltölteni azt a web-oldalt, amire átteszem a gyújtás leírást, még nincs kész, de néhány kép már felkerült egy 350-es jawa jeladó készítésről. Íme :
638 jeladó készítés

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu