hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-08-21 08:23:35

??? Van egy gyanúm, hogy a bázis áram nem fog a kollektor áramtól függeni.Fordítva műxik a dolog.A kollektor áram függ a bázis áramtól. Tehát a megnövekedett kollektor áram nem növeli meg a bázis áramot.Gondold végig: Adott egy nem változó feszültségű pont. innen az áram egy nem változott ellenálláson keresztül folyik a bázisba. Ha egyenes arányban változna a bázis áram a kollektor áramtól, az azt jelentené, hogy a bázis áram is kétszeres lenne dupla kollektor áramnál. Ez a dupla bázis áram dupla feszültség esést eredményezne a bázis ellenálláson.Eredetileg az ellen álláson UT-nyitó fesz volt. Ennek a duplája hogy jön ki szerinted?!!! Tehát egyenes arányról szó se lehet.És a tranzisztor áram erősítési tényezője sem egyenesen arányos a kollektor árammal, tehát az sem kompenzálná a megnövekedett áram igényt. És itt van az én aggályom forrása.A 6 voltos trafónál körülbelül dupla áramnak kellene folynia a kollektoron, viszont ha az eredeti kapcsolást használjuk, a bázis áram nem változik. Vagyis kétséges szerintem, hogy elégséges lessz e az az áram, hogy így telítésbe vigye a tranyót.és itt jön be a béta szerepe. Ha nagy a béta, nagyobb eséllyel elég a bázis áram.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu