hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


crazydent - 2006-08-20 16:51:43

Üdv Fiúk,
már csak belavau én is..

Először Zapkorte-nek: ha jól látom, párhuzamosan van 2 db 47 ohmos ellenállás mindkét oldalon, így a nyitóáram cca 0,5 amper, gyakorlatilag folyamatosan, hiszen az oldalak felváltva vezetnek. Hát ezt éppen meg lehet oldani 6/12V transzverterrel, de akkor bizony összejön az a 3W veszteség, amelyről Öregapó ír 70 % hatásfok mellett. Szóval mégsem 100 mA, és nem is 3 laposelemnek való feladat, hacsak egy szezon nem egy tankolásnyit jelent :-).

Mindkettőtöknek: miről beszéltek, amikor a bázison megjelenő 6V, netalán még nagyobb feszültségről beszéltek???
Régen rossz, ha egy földelt emitterű tranyón ilyet mér az ember. Az már nem (bipoláris, NPN) tranzisztor... Szerintem a bázisról közvetlenül a hibridbe menő vezetéken a tranyó lezárását gyorsítják, mert ugyebár az a gyújtási pont, és különben nem tudná elég fürgén elengedni a trafót. Egy telítésbe nyitott tranyó pedig csak úgy magától nem túl gyorsan zár le.

A bétáról: ezeket a kimenőtranyókat megpróbálja az ember minél jobban leültetni, hogy kicsi legyen a veszteségi teljesítményük. Ez eddig evidens. De ebben a tartományban már nem sok teteje bétával számolni. Leírom egy konkrét esetemet. Tranyó: 2SC3344 (azóta sem találok). 0,4A bázisárammal kinyitottam, 4A kollektoráram mellett leült 0,17V-ra. Ahhoz, hogy 0,15V-ra üljön le, már 0,9A bázisáram kellett, ugyanakkor 0,2A mellett 0,7V maradt rajta. Most akkor mennyi a béta? Szóval ennek a méretezése finom és felelősségteljes dolog.

Öregapó: lehet, hogy nem érted, mit mond Zapkorte? Csak a dobozt kell 12V-ról táplálni, és akkor a 12V/47ohm számítás is jogos (azaz 12V/23,5ohm!). Szerintem sem fogja az elektronika észrevenni azt, hogy nem igazi 12V-ról jár. A tranyók pont annyira fognak leülni, mint addig.

Egyébként az milyen kapcsolási rajz, amit említesz, és 100 ohm van a "fekete dobozban"? Van olyan rajzod, amin a hibrid is ki van fejtve? Az engem is érdekelne.

üdv, szr
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu