hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-06-08 18:59:28

Tévedsz Buczy.

Az ETZ-ben háromfázisú generátor van. A termelt energia (a 3 fázis feszültsége) az állórész U, V, W jelzésű csatlakozóik keletkezik. Onnan 3 fekete vezetéken rámegy a diódasorra, ami elvégzi a 3 db, egymástól 120 fokos eltolású, szinuszos váltakozó feszültségek egyenirányítását, előállítva belőlük egy "hullámzó" egyenáramot. Ez a "majdnem egyenáram" azután már végigmegy a fesszabon és rájut a fogyasztókra. Az akkumulátor, mivel felfogható egy hatalmas nagy kondenzátornak is, szinte teljesen kisimítja majd ezt a hullámzó egyenáramot.

A zöld-kék vezeték pedig valóban a szénkefére megy. Méghozzá azért mert az ETZ generátorában a mágneses mezőt, vagyis a "gerjesztést" a forgórész állítja elő.
Ebben a generátorban nem egy álló mágneses mezőben mozgó vezetékben indukálódik az áram, hanem pont fordítva : egy forgó mágneses mezőben áll egy vezeték és abban indukálódik az áram. A fizika szempontjából nézve mindekettő ugyanazt eredményezi.

A szénkefe tehát nem "veszi le" a teljesítményt a generátorról. A teljesítmény, vagyis a felhasználható energia az állórész 3 fázisán keletkezik, onnan "vehető le".
Ha mindeképpen indítómotornak akarnánk használni, akkor a három fázisra kellene váltakozóáramot kapcsolnunk.

A zöld-kék vezetékről csak annyit, hogy jó helyen van.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu