hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-06-02 11:12:29

Buczi.

Húha, ahogy látom vannak ott gondok bőven.
Amúgy az a tapasztalatom, hogy az ETZ-k szinte legtöbb elektromos gondja a helytelen, gány kábelezásből adódik.
A töltés gondot alapvetően ez okozhatja.
Ha a mexakító nagyon szikrázik és a motor meg ledadog közepes fordulaton, az pedig hibás kondenzátorra enged következtetni.
A teljes kábelezést átnézni és persze ki is javítani mindent (nem szigetelőszallaggal, hanem forasztva, zsugorcsövezve) akár egy teljes napos munka lehet.
Mielőtt esetleg feleslegesen kiadsz pénzt általad hibásnak vélt alkatrészekre, inkább át kell nézni az egészet, hátha igazam van és csak rendesen be kell kábelezni meg belőni, ha mechanikus a fesszab.

Az ETZ forgórész amúgy nagyon ritkán szokott elromlani, mert azon a gerjesztés van, ami a fordulatszámmal arányosan csökken. A mechanikai sérülések végzik ki.
A kék-zöld vezetéken pedig nem a "blokkból jön", hanem a "blokkba megy" az áram, mert azon a vezetéken a generátort "vezérlő" gerjesztés megy, és ezért azon a vezetéken a feszültség a fordulatszámmal fordítottan arányos, tehát nyélgázon lemehet akár 2V alá is.

Nos ?

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu