hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2006-05-26 00:07:22

Jó a szamara elektronika. Jó a trabié is. Volt nekem mindkettő. Most egy szovjet tirisztoros van a nagypolákomban, tudod, az a fajta, amin van konnektor is, és ha kedved tartja, beledughatsz egy 110V-os villanyborotvát vagy ilyesmit. :-) Az is jó.
Szerintem a saját gyártmányú gyújtások rákfenéje a tokozás és csatlakozás. Ezt nem nagyon lehet kis méretben, por- és vízállóan kevés munkával megcsinálni. Én ezért szoktam inkább bontós gyújtásokat berakni a járműveimbe. Épp elég macera van a jeladó beszerelésével, kábelezéssel stb. nincs énnekem kedvem még elektronikát is gyártani. Meg különben sem tudok/akarok annyi időt fordítani egy gyújtáselektronika fejlesztésére, mint valami bolondnagy autógyár, még ha netán szovjet is szerencsétlen.
Persze aki ebben valósítja meg önmagát, csak csinálja bátran, de aki nincs benne napi szinten a témában, annak nem ajánlom, hogy fejlesztgessen.
Konkrétan a szamara elektronikáról pedig azt jegyezném meg, hogy az egy allgemeinen elektronika, egy csomó korabeli kocsiban volt ilyen, pl. a 4t trabiba vagy a VW transporter 3-asban is. Egyebek között a Remix is csinált szamara elektronikát, én fél évig autóztam olyannal a fiat 850-emben, akkor aztán kisírta tőlem valaki jó pénzért. Utána megszakítóval használtam tovább. A megszakítós gyújtás is nagyon megbízható és stabil tud lenni, ha mechanikusan rendben van (nem kotyog a tengely meg ilyesmi) és valami isteni csoda folytán sikerül használható kondenzátorra szert tenned (általában ilyet is csak a bontóból lehet szerezni, mert amit a boltban adnak, azok 99%-a szar).

A ladabolt itt van: www.ladabolt.hu de van egy Dunaharaszti felé is, meg ott a Trawala a Dráva utcában, meg szinte bármelyik autósbolt tud hozni bármit hozzá holnapra.
Az indexen meg nem kell sokat görcsölni, van oldalanként egy-egy vezeték a körték felé, ezeket össze kell kötni, és rárakni az indexkapcsoló egy-egy kimenetére, a kapcsoló bemenetét az indexrelé kimenetére, a relé bemenetét meg a +12V-ra a gyújtáskapcsolón, és kész is. A 10W-os körtékkel is szoktak menni, legfeljebb kicsit szaporábban kacsingatnak, de ha nem, hát ki kell cserélni a körtéket, na bumm, ettől még nem fog lemerülni az akkumullátor. ;-)
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu