hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-25 23:06:20

Gyújtás elektronika témában:

Csak a saját véleményemet tenném közzé. Azt gondolom, hogy minden olyan bontott elektronika - legyen az trabant, zsiguli vagy bármilyen egyéb könnyen beszerzhető és olcsó gyártmány - alkalmas lehet a mi keleti motorjainkba, amennyiben az adott elektronika a motorunk tápfeszültségén biztonságosan működik és a ki-bemenetek illeszkednek a tobbi alkatrészhez.
A végleges minősítés kimondása előtt érdemes legalább néhány komolyabb próbautat tenni. Egyhuzamban 50-100 km már elég lehet, ennyi idő alatt kialakulnak azok az üzemi hőmérséklet egyensúlyok ahol kiderül, hogy életben marad-e az adott áramkör.
Hosszabb túra esetén (pl. külföldre) pedig mindenképpen érdemes az adott elektronikából legalább 1 tartalékot vinni, főleg, ha a mőködésével, a benne lévő alkatrészek szerpével nem vagyunk tisztában, illetve, ha az áramkör javítása meghaladja egy motoros túra felszereltségét.
Ez a saját gyártmányú elektronikámra is vonatkozik. Én feltételezem - és a több 10ezer km-es tapasztalat azt mutatja - hogy maga a nyáklap és rajta a kisteljesítményű rész nem hibásodik meg, maximum a rázkódás tehet benne kárt, ezért hosszabb túrára 1-2 tartalék végfoktranzisztor viszek, előre ráforrasztott vezetékkel, így végfoktrannyó csakvarkötések oldásával cserélhető (ilyen cserét csináltam már rajtafelejtett gyújtás miatt). Ezenkívűl van nálam egy fanyélbe ütött 5-ös rézrúd, amit a kempinggáz lángjába tartva - a muszály nagy úr alapon - egy-egy alkatrész forrasztható (ilyet is csináltam az út szélén, egy ellenállás lába tört el a rázkódástól mert ne volt leültetve a nyákra).
Én azért bízok a sajátomban jobban, mint egy bontott gyáriban, mert ismerem a működését, a rajta lévő kevés számú alkatrész szerepét, az áramkör életkorát, és persze ott voltam a gyártásnál is. Számomra ez a legkönnyebben átlátható és javítható elektronika.

De azt mondom, nem érdemes lándzsát törni egy-egy elektronika melett de főképp ellen, mert nem csak egy megoldás létezik.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu