hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-05-16 07:02:53

A gerjesztő áram a terheléstől és a fordulatszámtól függ.Mind a kettőtől. A gerjesztő feszültség pedig a gerjesztő tekercs ellenálásából és a gerjesztő áramból adódik.A gerjesztést nem feszültség, hanem áram okozza. Ha tökéletes vezetőt használnánk, 0 volt mellet is bármekkora gerjesztést hozhatnánk létre.Valóban, a dinamónál kell egy viszáram kapcsoló dióda vagy relé. A generátornál ez szükségtelen, hiszen ott az egyenirányító híd ezt a feladatot is elvégzi.A dinamónál viszont az egyenirányító szükségtelen, hiszen ott az egyenirányítást a kommutátor végzi mechanikusan.Szerintem a szűken vett fessszab( az áram kapcsolót külön kezelve) kapcsolása lényegileg csak attól függ, milyen testelésű a renszer, a gerjesztő tekercs két polusa hogyan van bekötve.(PL a 634 esem szépen működött mz szabbal, csak a gerjesztés két madzagját kellet átkötnöm). A szabályzók csak paramétereikben térnek el különböző feszültségek esetén.Szerintem.Tehát a 6, 12, 24 voltos joszágok is egy vagy két oszlopos fesszabbal készültek. Nem hiszem, hogy akkoriban készültek félvezetős szabályzók.
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu