hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Öregapó - 2006-05-15 19:30:54

Hali. Bár nem írok egy jó ideje, de azért olvasgatom a forumot. Valóban, Petivel kb erre az eredményre jutottunk.(Igaz, volt egy harmadik résztvevő is, de vele is hasonló konszenzus alakult ki. ) A dinamó-generátor váltás a járművekben nem egy egyszerű dolog. Ha jól emlékszem, teljesítmény diódák meglehetősen régen vannak.Kérdés, hogy milyen félvezetőből. Szelén talán már a hatvanas években is volt. (most ne menjünk bele a nyitó feszültségek mértékébe).Egy biztos, a hetvenes évek végére olyan egyen irányítók voltak olcsón, amilyenek teljesen megfeleltek. Ehhez képest a 83ban kiadott 634 esem dinamos (még vagy egy hétig).Szóval ez egy fogossabb kérdés, nem érdemes talán belemenni. Első neki futásra szerintem elég, ha tapasztalati úton azt jelentjük ki, amit Peti írt.Amit a töltés vissza jelzésről írt, szvsz szintén megálja a helyét, egy pici pontosítással: Generátor esetén segéd diódákkal kapcsoljuk az izzó eggyik végét a generátorra. Illetve létezik töltés visszajelző relé, amit a generátor spec pontja és az aku plussza közé kel kötni, és ez müködteti a vissza jelző lámpát. Ilyennel én még csak jawánál találkoztam.Remélem, hosszu hallgatás után nem írtam megint valamit félre.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu