hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-15 09:45:18

Vkami.
A riszkályhákon nem jellemző a töltésjelző. Ott az olajnyomás visszajelző piros lámpája a lényeg, akkor van b..meg, ha az gyullad ki.

Bazs.
Olyan alkatrész nincs hogy 12V-os trabi dinamó. Van 12V-os generátor, és 6V-os dinamó. Egyébként meg 12V-os trabi áramforrásra nem érdemes fesszabályzót gyártani, mert a generátor tartalmazza a fesszabályzót is. Ha meg tönremegy, akkor van olyan bolt, ahol 1200 Ft-ért veszel egy újat.
10 éve van trabantom, most is van,
ezért vagyok ilyen okos.
Amúgy meg, ha jól emlékszem, még mindig 6V-os motorról beszélünk, még mindig nem értem, hogy hogy jön ide egy 12V-os generátorhoz tervezett fesszabályzó ?

Esetleg a kapcsolás, amin agyalsz, pont azt csinálja, hogy a 6V-os trabi dinamóból csalogat elő 12V-ot ? Nos ez lehetséges, de nem 1000-es, hanem kb. 2000-res fordulaton felett fog csak tölteni, ami a trabinál nem nagy gáz, mert egyrészt akkora aksit teszel bele, amit nem szégyelsz, másrészt a trabi 6V-os egyenáramú dinamója akkora mint egy harckocsilőszer és asszem 220W-ot tud, egy túlméretezett buta nagy dinamó, ezért lehet üzemelteni "túlgerjeszett" állapotban. Jellemző a 6V-os trabira, hogy 12V-os rendszerre váltás után pl. az indítómotor maradhat 6V-os, bírni fogja, max egy kicsit gyorsabban forgat.

Jawa-nál nagyon más a helyzet. Ott a névleges 75W-os dinamó nincs úgy túlméretezve, a forgórésze amúgy is hajlamos a leégésre. Nem szabad túlgerjesztett állapotban üzemeltetni. Csak a forgórész áttekercselésével lehetne megoldani, de azt megint nem érdemes, mert a gyári masszív tekercselést nem leht kisipari módszerekkel leutánozni, kockázatos, hogy szét fog repülni.

Ha már elektronikus fesszabályzón agyalsz, akkor egy egyenáramú 6V-os dinamóra való fesszabályzót építs, ami működik. Biztos vagyok benne, hogy nem fog sikerülni, az áramkorlátozáson -nna, az meg mi a fene ?? - el fogtok vérezni !

Papa ! Találd ki végre, hogy a bazs féle trabi gyújtással kísérletezel-e még tovább.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu