hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-06 21:57:21

Ok, bocsánat az indirekt kérdésfeltevésért, de most már legalább előttem van, hogy is van bekötve az egész. Egy csomó hibalehetőség máris kizárva. Igazából a legoptimálisabban van bekötve.
Az írod, hogy cseréltél trafót, tehát trafó hiba is kilőve.
Mitha a szikraenergia lenne kicsi.
Ennek több oka lehet.
Az egyik, hogy gyenge töltés miatt nem jut energia mind két trafó töltésére. 350-esen a gyenge töltés az egyik henger kihagyásávaljár, és szinte mindig a bal (de erre még nem jöttem rá miért). de nem hiszem, hogy a töltés okozná.
Ha a problémás oldal tranyója hideg, akkor
- vagy nem folyik át rajta elég áram (ami egyben a trafó primer árama) ahhoz, hogy felmelegedjen, tehát nem nyit ki rendesen,
- vagy nem nyit ki elég ideig ahhoz (jóval kevesebb, mint az idó 50%-ában), hogy felmelegedjen.
Mindkét hiba gyenge szikraenergiát is eredményez. Az utóbbi hiba házi módszerekkel nem vizsgálható, csak oszcilloszkóppal, de a nem elegendő mértékő primer áram viszont sima árammérővel ia mérhető a fekete doboz kimenete és a trafó egyes pontja között. Érdemes ezeket az áramokat megmérni simán álló motornál mindkét hengernél. Ha van lényeges különbség, és a trafókat felcserélve is ugyanahhoz a tranyóhoz tartozó oldal a kevesebb, akkor tényleg a fekete doboz hibás.

Még két dolgot kérdeznék, ha szabad.
- Itt a fórumokon egy tag azt írta, hogy a 12V-os trabi gyújtás igenis működik 6V-ról is, én ezt nem hinnám, de azt állította. Te próbáltad-e a trabi fekete dobozát simán a 6V-os rendszerről üzemeltetni, és ha igen mik a tapasztalataid ?

- Gondoltál-e arra, hogy egy eleve 6V-os tápfeszültségre tervezett egyszerű gyújtóáramkört tegyél be a motorodba a trabi helyett ? Ha a fekete dobozod hibás, érdekelne-e ilyen áramkör a mostani trabi gyújtás+konverter helyett ?
Azért kérdezem, mert nekem ilyen van a 350-esemben évek óta, és hibátlanul működik, ráadásul áttekinthetőbb és javíthatóbb, mint a trabié. Neked úgyis minden adott, a jeladó maradhat változatlanul, mert az a hall ic már 3,5V-tól hibátlanul működik, és a trafóid is párhuzamosan vannak.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu