hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-05-06 21:20:02

Elég rosszul hangzik ez a 6V/12V átalakító dolog. Amikor 6v-os trabim volt, akkor ilyen szolgáltatta a 12V-ot a rádióhoz, amikor megszólalt volna a basszus, mindig lehalkult, feltehetőleg a névleges 50W-ot csak effektív értékben tudja átvinni, csúcsban nem.
Az az átalakító egy 16 kHz-en működő kapcoloüzemű transzformátor egy primitív egyenirányítóval a kimenetén.

Fogadni mernék, hogy a motorodban a tank alatt a két gyújtótrafó egymás tengelyvonalában van. Így amikor az egyik nyit, a másik épp zár, és egymás indukcióvonalain keresztül az energia egy részét nem a gyertya felé, hanem a másik trafó primer körén keresztül a tápfeszültségre rúgja vissza, esetenként akár pillanatnyi 400-500 V-ot. Amellett, hogy a szikraenergia kicsi, a gyújtótrafók egymás szigetelését teszik tönkre idővel, ráadásul szembefordított trafók esetén ellentétesen mégnesezik fel egymást, ami tovább csökkenti a szikraenergiát.
A tápfeszültségre leadott "tüskék" pedig tönkretehetik az azt átalakítót is.

További kérdés vetődik fel:
- Az az átalakító csak a fekete doboz (és a jeladó) tápfeszültségét biztosítja, vagy a trafók is arról kapják a tápot?
- És 12V-os vagy 6V-os trafókat használsz ?

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu