hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 24. kedd 
Ádám, Éva

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-04-05 10:51:42

Persze hogy kiszolgálja a trabi gyújtás a 350-es jawa igényeit, hiszen mindkettő egy kéthengeres, kétütemű, 180 fokonként külön hengerbe szikrázó gyújtást igényel, ahol a jeladó a főtengellyel együtt forog, mert a végére van szerelve. Az én 350-es csepptankosomban is trabi rendszerű gyújtás van, azzal a különbséggel, hogy én terveztem hozzá egy 6V-os gyújtómodult a trabi 12V-ra tervezett fekete doboza helyett.

De ha Te gyakorlati tapasztalatként azt állítod, hogy 6V-os rendszeren is üzembiztosan működik a trabi 12V-os gyújtása, akkor örülök neki, mert ezt már én is rég ki akartam próbálni, csak nem jutott rá időm. Ugye 6V-os jawad van ?

És hagy kérdezzem meg, milyen 350-esed van :csepptakos vagy kockahengeres?
Csak azért érdekel, mert a csepptankosban párhuzamosan állnak a trafók tehát mágnesesen el vannak választva, viszont a kockahengeresekben egymás tengelyvonalában vannak, ezért trabi gyújtással amikor az egyik trafó primer köre épp nyit (és szikra keletkezik) akkor a másik primer kőr épp zár, ezért 5-600V-os tüskéket rúg vissza a 6V-os tápfeszültségre, ami a trafók szigetelésének átégését, a trafók vasmagjának ellentétes irányú felmágneseződését, hall ic és a gyújtómodul zener diódáinak a halálát okozhatja, ráadásul a szikra energiáját gyengíti, ami bizonytalan gyújtást okoz.
Ez nekem gyakrolati tapasztalat, nekem is csak oszcilloszkóppal sikerült erre a hibára rájönnöm.
12V-os rendszernél azért nem okoz gondot, mert ott a tápfeszültségre jutó feszültséglökéseket az egyenirányító bika diódái egyszerűen levágják.
Nos hogyan állnak a trafók a motorodban ? Ha párhuzamosan, akkor lehet hogy mégis 12V-os jawad van ?

Hidd el nem kötözködés, csak pontos információkat szeretnék olvasni.

Pontos, használható információkra pedig azért van szükség ezeken a fórumokon, mert feltételezem, sokan azért olvassák itt az okosságot, mert maguk is szeretnék megvalósítani, lehetőleg előre nem látható buktatók nélkül.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu