hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-03-18 13:22:29

Vkami.
Tulajdonképpen igazad van, de e testelés külön kiépítése csak egy további biztosítás a veszteségek elkerülésére. Ott van igazán értelme, ahol a tag az öreg motorját csak javítgatja, de nem szedné szét szivesen. És ahogy k-rudi írta ott is lehet létjogosultsága, ahol brutál réteg festékek érintkeznek. És ott is, ahol a pl. a csapágygolyók csak a zírrétegen keresztül érintkeznek (ja ezt Te írtad :).

Azt a veszteségmérést meg félreértetted. Én arra gondoltam, hogy pl. bekapcsolt fényszóróizzó kapcsain méred a rá eső feszültséget és közben megszakítod az aksi testpólusától induló pluszban berakott testvezetéket (amiről szó van). Az aksi saját testelése attól még megmarad.
Ha ezek után azt tapasztalod, hogy az adott fogyasztó, jelen esetben a fényszóróizzó kapcsain mérhető feszültség lecsökken, akkor nyilván valahol máshol (a testelésen) esik a feszültségkülönbség.
Ilyen esetben a megfelelő keresztmetszetben odakábelezett test hasznos lehet, elsőként máris azért mert a fényszóróizzó nagyonn fényerővel világít majd.
Az igazi lényeg azonban hogy, mivel a motorban taláható fogyasztók teljesítménye adott, ezért ha a minden egyes fogyasztóval "sorbakapcsolt" ellenállásokat megszűntetjük, akkor az amúgy is kicsi névleges teljesítményű 6V-os dinamónkat fogjuk valamelyest tehermentesíteni. K-rudi is ezt írta néhány hozzászólással lejjebb.
Ha a dinamó nincs túlterhelve, akkor viszont a túláramszabályzás nem bekapcsolni és nem fejti ki védő hatását a gerjesztés csökkentése és így a teljes rendszer feszültségének csökkentése által.
Én a sok kicsi sokra megy elvet vallom, és továbbra is okos dolognak tartom. A test kikábelzése csak akkor vakvágány, ha vki ettől várja a csodát és persze ha nem megfelelő fajlagos ellenállású vezetékeket használ, ahogy írtad.
És mint szintén leírtam egyik előző hozzászólásomban, az épp most készülő 350-es Jawam lesz az első, ahol ezt a gyakorlatban megvalósítom. Eddigi 6V-os motorjaim elmentek eme "trükk" nélkül is.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu