hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-29 00:09:05

Jó estét.
Végre eljutottam odáig, hogy - a mínuszokra való tekitettel - a kétütemű, elektronikus gyújtású trabant gépjárművembe installáltam bele az IGC-60 kéthegeres változatát. Némi zavarszűrési munkálat után a szerkezet végre rendesen működik.
A karburátorhoz a kisérletezés közben nem nyúltam.
Az IGC-t úgy próbálgattam, hogy a különböző karakterisztikákat az anyósülésre helyezett laptop segítségével töltögettem le neki így azonnal ki is tudtam próbálni a változást. Előszőr néhány előre elmentett görbét kapott, és már itt kiderült, hogy teljesen lineáris karakterisztika nem jó neki. Alapjáraton kevés volt neki az 5-6 fok, 4000 körül meg már nagyon becsörgött a 30 fok körüli előgyújtástól.

Ezután különböző kiflialakzatokat próbálgattam, ezekből végül egy olyat találtam életképesnek, ahol az alapjárat közeli 8 fok előszőr meredeken emelkedik, viszont 4000-es fordulat közelében már közel vízszintes lesz, és az eredeti fix 21 fokos előgyújtáshoz képest olyan 25 fok közelében áll meg. A jeladó fix 5 fokos értékre lett állítva, így ez az 5 fokot hozzá kell adni a görbéhez. Íme:
trabi7.jpg
A kísérletezgetést lehetett volna még folytatni/finomítani, de közúton elég nehéz érzésrre megmondani, hogy egy adott fordulatszámon a motor erősebb vagy gyengébb lett. Az ideális karakterisztika megtalálásának lehetőségei korlátozottak, tökéletest talán csak fékpadon lehetne.
A motor viselkedése valamelyest változott, de nem mondanám elsőre, hogy érezhető változást produkált volna. Kis fordulaton mintha nem lenne meg az a nyomaték, ami fix 21 foknál megvolt, erre abból az érzetből következetek, hogy az IGC-vel 30-nál 4-esben már rángatott, amit előtte nem csinált. Persze ez a rángatás csalóka : az adott fordulaton történt erősödés miatt is lehetséges, hiszen egy gyenge motor járását könyebben "kisimítja" az a tömeg, amit mozgatni kénytelen. Márpedig a trabant közel 26 lóereje (4200-on) és 54 Nm-e (3000-en ) nem épp dinamikusan mozgatja a vezetővel együtt 700 kg-os kasztnit.
3000 körüli fordulatszámon mintha a motor jobban húzna, és 4000 körül is szépen ment a 25 fokos előgyújtással (ez kb 90 km/h). A teljes fordulatszám tartományt tekintve a motor járása a „pengős” hangú kétütemű járáshoz képest kissé finomabb, lágyabb lett.
Végeredményben nem tapasztaltam a menetdinamikában érezhető változást, de azt hiszem, hogy azért ez nagyrészt a trabant eredendően gyenge lóerő/kg arányának köszönhető. (26 LE / 700 kg = 0,037 :)
Ugyanez az arány pl. a 300-as ETZ-m vagy egy 638-as Jawa esetében 1 személlyel : 27LE / 240 kg = 0,1125 tehát a trabi háromszorosa.
Remélhetőleg motoron jobban érződik majd egy változó előgyújtás karakterisztika hatása, de ezt egyenlőre a nulla fok alatti hőmérskletek és a jeges utak miatt nem fogom tudni kipróbálni.
Ha valakinek van már bármilyen tapaszttalata az IGC-vel kapcsolatban (karakterisztika, érezhető teljesítmény vagy fogyasztás változás), akkor ossza meg velünk.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu