hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 25. szerda 
Eugénia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-21 19:42:42

Semi.
Ha itt a fórumon röviden vázolnád, hogy mi a terv, akkor engem is érdelne.
Igazából első körben arra lennék kíváncsi, hogy milyen igényeket támasztanál azzal az elektronikával kapcsolatban, tehát mit kellene neki tudnia ?
Aztán ha tudjuk, hogy pontosan mit akarunk, akkor jöhetnek az ötletek a megvalósításra.
Annyit hozzátennék, hogy amit pl. az e-gyujtasos lapon olvashatsz, azért az egy igen egyszerű és korántsem gazdaságos szerkezet, de anno, amikor azt terveztük (egy puskásos osztálytársammal együtt), az akkor felállított igényeniket tökéletesen megvalósította (megszakító kiváltása, stabil szikra nagyfordulaton).
Személyszerint az "én titkos nagy álmom" az Szrnka György féle szívóvákuum- és fordulatszámfüggő IGC-vel válna valóra, de egyenlőre nem foglalkoztam vele, hogy milyen alkatrész végezné el megbízhatóan (és olcsón) a vákuum elektromos jellé alakítását.
A másik nagy visszatartó erő, az állandó kétség, hogy a karakterisztika mikor lenne ideális. A rendelkezésemre álló sufni körülmények között szerintem csak rengeteg kisérletezés árán agyalható ki egy nagyjából optimális karakterisztika. Az én elképzeléseim alapján egy papírok nélküli, teszt céllal összerakott széria motoron végzett fékpados méréses kísérlet lenne a járható út. A mérés költségeit pedig a megfelelő számú típusorientált (de szép szó) érdeklődő között elosztjuk, végül a mérés végerdményét közkinccsé tesszük.
Kérdésem máris: van-e az ismeretségi körünkben olyan, aki össze bír hozni egy ilyen fékpados mérést? Lada és/vagy skodaklubosok esetleg ?
Mennyibe kerülhet egy ilyen fékpados kínzás ? Hangsúlyozom, hogy itt nem egy sima mérésről van szó, hanem akár órákon át tartó kísérletezgetésről, laptoppal, rengeteg előre elmentett karakterisztikával, a motor kényszerhűtésével (akár vízhűtéssel) és persze rengeteg türellemmmel.

Az eredmény az én elképzeléseim alapján -miután a motor olyan gyújtást kap, ami már régóta járna neki- lényegesen jobb menetdinamikai tulajdonságok kihozása egy széria MZ/ETZ/Jawa motorból, a fogyasztás legalább kis mértékű csökkenése és az élettartam legalább kis mértékű meghosszabodása mellett.
Nem kis becsületet szerezve ezzel sok, "elavult" kategóriába taszított, de sokaknak mégis a motorozás egyetlen lehetőségét jelentő gépnek. (azért ez is szép volt:)
Vélemény ?

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu