hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 27. péntek 
Adalbert

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2006-01-09 00:16:25

herwatt!
Már Keats-nak is megígértem, hogy megnézem neki, van-e még valahol gyári ETZ gyújtásjeladóm. De akkor téged is észben tartalak.
Ha mondjuk nem tudok adni én sem viszont a távtartód és a mágnesgyűrűd már megvan, akkor tujadonképpen már közel jársz a kész jeladóhoz. Már csak egy alaplapot kell csinálnod az eredeti helyére, és arra pedig rögzítened egy egyoldalas nyákot, benne az IC-vel.
Ez így elsőre bonyolultan hangzik, de épp ma tettem fel egy 638-as jawara egy trabiból operált hall jeladót, és csináltam a műveletről egy csomó fényképet. Ha lesz egy kis időm (ami persze sosincs) akkor felteszem a képeket, mert azok alapján lényegesen egyértelműbb.

Ennél a ddr rendszerű mágnesgyűrűs megoldásnál az ETZ -és minden egyhengeres- annyival egyszerűbb a kéthengereseknél, hogy az ETZ-nél az Hall ic-nek nem kell állítási lehetőséget biztosítani a mágnes alatt sugárirányban. A kéthengereseknél (Jawa, Trabant) viszont csak az ic sugárirányú mozgatásával lehet beállítani a két henger gyújtását egymáshoz képest, másképpen fogalmazva így állítható a Hall ic négyszögjelének kitöltési tényezője maximális pontossággal 50%-ra (ami a kéthengeres motoroknál alapkövetelmény).
Az egyhengereseknél a Hall ic négyszögjelének csak az egyik éle "hasznos" ezért ott a kitöltési tényezőnek nem kell olyan pontosnak lennie.
Tudhattak valamit a fritzek, amikor ezt anno kitalálták, mert az ETZ ""nyeles" mágnese sajnos úgy van felmágnesezve, hogy az ic sugárirányú mozgatásával sem állítható be a pontos 50%-os kitöltés (ez itt elfogadható gyártási pontatlanság ). Tehát ETZ mágnes csak egyhengeresekhez használható, míg a trabié a kéthengeresekhez IS.

Azt ne felejtsd el, hogy az IGC kimenete sem visel el 100mA-nél nagyobb terhelést. Az ETZ és trabant gyújtómodulok bemenete biztosan jó, a 4T trabiét nem ismerem, de ha az is hallos, akkor jónak kell lennie. Az az otthon is legyártható modul, amit az e-gyújtás oldalamon láthatsz, az is jó az IGC-hez.

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu