hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


M(z)Laca - 2005-09-20 01:04:24

Természetesen igen, de csak elméletben.
Ha jól tudom, régebben sikerrel csak dinamókat használtak ilyen célra, de mindenképp áttétellel. Esetleg egy komoly pormágneses léptetőmotort tudnék elképzelni áttétel nélkül. Az első gond az lehet, hogy a 12v-al hajtva a nyomaték feltehetően sehogy sem elég a holtponton való áttornászásra (lehet, hogy megmozdításra sem). 24-...V-al talán már lehetne próbálkozni, de akkor is csak lendületből, ide oda mozgatással. Jeladó mindenképp kell, a 4 póluspár maximális nyomatékát kiaknázva is necces. Meg olyan elektronika is, ami vagy jó helyen fékezi le a főtengelyt leállításkor, vagy lendületet ad visszaforgatással. Lehet egyáltán aszinkron üzemben, rövidre kell zárni a rotort? A szénkefék bírják az áramot egy darabig, a forgórész is robosztus, egyszer még ki fogom próbálni, hogy megmozdítható-e a főtengely a generátorral, hisz akár segéderő is lehet egy berugókaros simogatáshoz. Másik gondolat, hogy más módon, sűrített levegővel:), rugóerővel vagy ... A harmadik, hogy valami szívótorokba juttatott hidegindító sray-vel, jó gyújtással lehetne-e mindíg pöccre induló járgányhoz jutni akár télen is? Valaki használt már ilyesmit?
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu