hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. szeptember 28. szombat 
Vencel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


goss - 2005-09-19 14:37:20

Sziasztok!

Foglalkozott valaki azzal, hogy a generátorát indítómotorként használja?
Az mz-b.de oldalon láttam egy megoldást ETZ-hez, ami így működik, és tetszik az ötlet. Mondjuk nem hinném, hogy átalakítanám a gépet, mert meg vagyok elégedve a berugókaros megoldással, csak mégis fun egy önindítós ETZ :-)

Felmerült bennem néhány kérdés: a generátor mennyire szereti az indítást? Mivel nem egyenletes a forgatónyomaték indításkor, lehet, hogy nem tesz jót neki (mechanikailag)...

A másik az elektronikai megvalósítás:
miután elindult a motor, vissza kell állítani a generátort termelő üzembe. Szerintem a dióda híd helyére lehetne egy elektronikát építeni, ami indításkor generálja a 3 fázist, járó motornál meg biztosítja a töltést. (Sőt! Egyben a fesszabályzót is bele lehetne építeni)
Elvileg jeladók nélkül meg lehetne építeni az egészet, ha a generátort aszinkron motorként használjuk.

Ezek mellé még szükség lenne egy bika akksira, hogy legyen tisztességes gyújtás is indítás közben.

goss
:: Fórumok ::
MZ (49044)
Motoros túra (17985)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu