hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


lajos - 2005-07-14 23:01:48

Kedves Péter mz!
Valószínűleg 6 V-os TS fesz. szab.-ról kérdezel, ezért erről téjékoztatlak.
Talán úgy különböztessük meg egymástól a két mozgó érintkezőt, hogy az egyik csak záródik egy álló érintkezőhöz, ez a visszáram kapcsoló. Feladata: ha a dinamó elérte az akkumukátor nyugalmi állapotban levő feszültségét (2,2 V/cella) akkor összekapcsolja az akku.-t a dinamóval, és ha az akku.-ból folyik az áram a dinamó felé (alapjárat közelében) amely ilyenkor villanymotorként működik kb 0,5-1 A értéknél szétkapcsolja az akku.-t és a dinamót.
A másik mozgó érintkező két álló között rezeg, ez a feszültség szabályzó. Ez kapcsolgatja a gerjesztő tekercsre a megfelelő polaritású feszültséget a fordulatszámtól és a terheléstől függően a beállításának megfelelően. A beállítási értéke 7-7,2 V világítással és így is kell vele járni. A szabályzó korrekt beállítását érdemes szakemberre bízni annak akinek nincs jártassága a gjmű villamosságban, vagy szakkönyvben utána néz megfekelő műszerrel felszerelkezik és elvégzi a feladatot.
Tehát visszatérve kérdésedre, előbb a viszáram kapcsoló működik később a fordulatszám növekedésével kezd a másik mozgó érintkező a fesz.szabályzó is rezegni.
Üdvözlettel: Laci
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu