hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-07-02 23:53:16

Goldnadel.
Nem szeretném, ha itt írásban egymásnak esnénk. Már csak azért sem, mert valahol mindegyikünknek igaza van. Kissé támadó voltam én is, beismerem. Féltem attól, hogy megint egy streetes kaliberű fickó osztogat itt valamit, de látom Te megvéded a portékádat, ami nagyon becsülendő.
Ha írnál néhány sort az általad árult gyújtáselektronika működéséről, még az is elképzelhető, hogy azt mondanám (mondanánk többen), hogy ennyit megér.(ilyenekre gondolok: egyoldalas nyák, felületszerelt alkatrészekből van, elvi felépítésében tranzisztoros gyújtás vagy kondenzátoros gyújtás, ki van-e öntve műgyantával, milyen tápfeszültség kell neki és ha van 6V-os verziója, akkor az külön típus-e a 12V-ostól, vagy egy "univerzális" darab ?).

Egyébként pedig tisztában vagyok vele, hogy a megszakítót egy ilyen elektronika esetében csak miliamperek terhelik, ami sokat dob az élettartamán, de, és itt jön a "DE" :
Az én saját tervezésű elektronikus gyújtásom azért született meg annak idején, mert nagyon untam a borzasztó rezonanciát és persze az állandó gyújtásállítást barátnőm kéthengeres csepptakos Jawa-jan. A vékony_bütyök-hosszú_megszakító-gyenge_rugó már eleve bizonytalanná tette a gyújtást főleg nagyfordulaton, a két_megszakító-egy_kenőfilc felállás pedig az egyik megszakító rendszeres elfogyásához vezetett. Arról nem is beszélve, hogy két, sokszor megszakítócserével egybekötött gyújtásállítás között a két henger gyújtása mindössze 50-100 km-ig volt legalább néhány tized mm pontossággal egyforma. Után jött a gyengülés, a fogyasztásnövekedés és a rezonancia. Mindez a buta mechanika következménye, a megszakítón átfolyó áram (pedig 6V-nál van) nem is jutott szerephez.
Ezt a problémát küszöbölte ki maximálisan a trabiból és etz-ből ismert hall jeladó ic a fölötte forgó mágnessel. Innentől kezdve a közel század mm-re egyformára beállított gyújtások 16ezer (!) km múlva is 5 század mm-es pontossággal egyformák voltak.
Úgy is mondhatnám, hogy a lényeg a stabil jeladás volt, maga a tranzisztoros gyújtáselektronika csak a "szükséges melléktermék".

Más. Az mz-b.de 40-50ezer Ft-os termékéről meg már valaki megírta, hogy valójában egy cseh cég gyártja, és ha tőlük veszed, akkor csak 30ezer Ft. Arról nem is beszélve, hogy ott 30ezer Ft-ért egy olyan komplett rendszert kapsz, amiben benne van a gyújtáselektronika mellett egy induktív jeladó (stabil gyújtásjel) egy 12V-os generátor álló+forgórész és hozzá egy elektronikus fesszabályzó, ezáltal a 6V-osok másik két nagy szívfájdalma, a gyenge töltés és a kis teljesítményű világítás is orvoslásra kerül, mehet be előre akár egy 80/100-as Halogén ! Ez a nem mindegy, csakhát a ruhr vidék messze van.

A saját gyújtásrendszerem meghibásodásairól meg annyit, hogy 16ezer km alatt egyszer kellett javítani: a hall ic-hez érkező tápvezeték szakadt meg közvetlenül a csúszósarunál, forrasztás és zsugorcsövezés oldotta meg (Torda és Kolozsvár között félúton, egy kempinggázba tartott pákával :)
És nem hiszem, hogy megbízhatatlannak tartanám a gyújtásomat, ha elmerészkedtünk a felcuccolt csepptankossal többek között Romániánban a Duna-deltába vagy Botosani-ba (mindkettő jóval a keleti kárpátok túloldalán van) vagy ha oda-vissza megjártuk a Transzfogarast. Tessék csak megnézni egy térképen. Főleg hogy a 350-est a barátnőm vezette, ami egekbe növelte volna egy lerobbanás kellemetlenségeit.

Szóval, visszatérve nincs feltétlenül gond az általad árult gyújtással, de szerintem (és főleg jawasok esetében) az állandó gyújtásproblémákat sajos nem oldja meg. Egy megszakító nélküli jeladóval (akár hall ic-vel) egybekötve viszont biztos, hogy nagyon kelendő lenne a rendszer!

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu