hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-06-23 17:17:37

Helló DocZ !
Az igazság, hogy nekem is gyakran ledobta az agyam az ékszíjat az elmúlt egy hónapban, csak én egy 300-es ETZ blokkot szedtem szét rendszeresen atomajaira és raktam össze többször egymás után. Nyűgös is vagyok, keveset is alszom, mindegy. Ha megbántottalak, akkor bocsánat.
Megpróbálok konstruktívan hozzáállni, végülis a lényeg az lenne, hogy a motorodon legyen egy jól működő elektronikus gyújtás. Nyár van, mindenki motorozni akar.
Elhiszem, hogy kapcsolás alapján meg tudsz tervezni egy nyákot, azt is elhiszem, hogy meg tudod rajzolni és le is tudod maratni, aztán ki is tudod fúrkálni és be is tudod ültetni. Gondolom tanultad is és gyakoroltad is valamikor, ugyanúgy, ahogy én.
És mégis, hibát mindenki el tud követni, a legbanálisabb hibák okozzák a legtöbb problémát.

Amit tudok javasolni:

1. nekem van legyártva nyáklapom ehhez a kéthengeres kapcsoláshoz, a cégnél, ahol fólia alapján csinálták 8 db volt a minimális rendelés. Szívesen adok neked egyet, ingyen !
Az a nyákrajzolat tuti, hiszen csak az én tulajdonomban kettő is működik belőle. Ráadásul az egyik egy 6V-os csepptankos Jawaban, a másik pedig a 12V-os trabantomban. Aki eljön megnézni, annak beindítom, még az oszcilloszkópot is ráteheti, hogy tényleg az a kapcsolás vezérli a működő motor trafóit.

2. Össze is tudok dobni neked egy komplett kapcsolást, azonban a leveled tükrében nem hiszem, hogy erre vágysz igazán. Szerintem neked is az az igazi, ha magad rakod össze.

3. Viszont: ha pesti vagy és találunk egy időpontot, akkor szívesen össze tudunk dobni egy kapcsolást akár együtt, akár beszereléssel együtt. Nem titok én is úgy csinálom, hogy amikor elkezdem beültetni az alkatrészeket, akkor minden egyes fokozat beforrasztása után, tápot adok neki és megmérem a a feszültségeket több ponton a bemenetet lebegve hagyva és testelve is. Ha minden működik, akkor folytatom a beültetést, ha nem akkor hibakeresés.
Nna, valami ilyesmire gondoltam. Állítólag élőben nem vagyok olyan veszélyes :)

4. Abban is benn vagyok, hogy felszereljük és össze is kábelezzük a rendszert. Azt tudom, ugyanis, hogy neked is valami hall ic adja jelet, de mintha úgy emlékeznék, hogy neked két hall ic van felszerelve, amiről azt írtad, hogy ugyanolyan négyszögjelet ad, mint pl. egy trabi jeladó, de mi van ha mégse.

Az áramkörről még annyit, hogy hall ic-vel és természetesen megszakítóval egyaránt vezérelhető, csak a hallos bemenetre tett vezeték végét testre érintve az egyik, a testet megszüntetve
a másik trafó szikrázik, pl. a hűtőbordákon végighúzva ezt a vezetéket, szikra hegyek. Ha a trafók helyére két 12V-os izzót kötünk, akkor a jelvezetékkel felváltva lehet villogtatni az izzókat. Ki tudjuk próbálni, meg tudom mutatni.
Ha érdekel, írj nekem egy telcsiszámot, visszahívlak.

Üdv,
Peti74

:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu