hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. október 20. vasárnap 
Vendel

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-06-11 03:16:23

Motomen

Nna, pont erről erről beszélek. Annál a mechanikus szabályzónál (meg tulajdonképpen mindegyiknél) a szabályzási feszültség - több egyéb tényező mellett - a nyelvet szorító rugólap erejétől függ, hiszen ezt a rugóerőt kell legyőznie az elektromágnesnek. Amikor beállítod a szabályzási feszültséget, akkor a rugót kitámasztó kis fémnyelvet hajlítod, vagyis a rugó előfeszítését állítod. Ezek mechanikai értékek, amik idővel megváltoznak (rugó kipuhul, fémnyelv lassan elhajlik, stb.) Ha a te szabályzód egy éve még túl magas feszültségre szabályzott, most meg kb jó, akkor számítani lehet rá, hogy egy újabb év múlva már túl kis feszültségen szabályoz majd. Szóval az "öngyógyuló"-ból az "egészséges" után "önbetegítő" lehet. Ezek a mechanikus izék ilyenek és kész. Erre mondtam, hogy időnként rá kell mérni és utánaállítani (pl egy hosszú túra előtt mindenképpen).
Az elektronikus változat meg tényleg meleg csere, semmit nem kell változtatni. Csak átdugod az 5 vezetéket és lehet tovább menni.
Én azt javasolnám: tedd be az elektronikusat 5 percre, azután mérj rá járó motornál a szabályzott feszültségre (több fordulatszámtartományban) és ha megnyerte a tetszésedet a multiméter kijelzőján látható érték, akkor tedd visza a mechanikusat ez meg maradjon meg tartaléknak, előbb-utóbb jól jöhet.
Még egy apró javaslat: 4 biztosíték van az ETZ-ben: akksi+, akksi-, index, a negyedik meg kisebb, mint a többi, azon keresztül kapja vissza a generátor a gerjesztést. A gyári könyv 2A-t ír, az a gyakorlatban kevés, oda egy 4A-es való (olyan van), de 4A-nél ne legyen több! Ha a mechanikus szabályzóban netán pont úgy törik/reped/hajlik valami, hogy elkezdene túl sokat tölteni (a szabályzó növeli a gerjesztést) akkor ez a 4A-es kiég, de megmenti az elektromos rendszert. Azt meg észreveszed, mert kigyullad a töltésjelző.
Nekem az első ETZ-mben 16A volt mindenhol és úgy alakult, hogy mire leértem vele a balcsira, a teljes elektromos rendszer szénné égett mielőtt végleg megállt volna a motor.

Peti74
:: Fórumok ::
Motoros túra (17987)
MZ (49044)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu