hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-06-09 21:21:27

Szia Motomen !
Az összes kereskedelmi forgalomban lévő "kisipari" elektronikus fesszabályzót nem ismerem. Amit én használok a saját ETZ-mben, azt megbízhatónak tartom és be merem szerelni másoknak is. Ez két sarkán csapott, kb 3-4 mm vastag aluminium lemezre ragasztott, felületszerelt, egyoldalas vékony nyák, 5 ráforrasztott "papa" rézsaruval. Az egész nyák le van fedve egy kb. 5x7 cm-es fekete műanyag dobozzal, a doboz hatodik oldalát a minden oldalra kilógó alu lemez képezi. A doboz tetején fehér matrica, rajta fekete felirat: ETZ ELEKTRONIKUS FESZÜLTSÉGSZABÁLYZÓ, alatta pedig az 5 láb kiosztása: D- DF 61 D+ B+.
Ez 3 évet illetve 54 ezer km-t szolgált már ki az ETZ-mben (még mindig jó), és több barátom ETZ-jében is megállta már helyét. Futár Peti boltjában is kapható, olyan 3500 Ft lehet.
Néhány megjegyzés:
Ez az elektronikus fesszabályzó is csak akkor végzi a dolgát, ha a többi vele kapcsolatos elem is jó. Nincs tekercszárlat, nics korrozió, nincs, félrekábelezés, jó az egyenirányító. Hangsúlyozom, ha azért vetemedünk elektronikus szabályzó beszerelésére, mert az előzővel gondok voltak, akkor a beszerelés előtt az egész rendszert át kell nézni. Kicsit hasonlatos az elv ahhoz, mint amikor gyenge az ETZ-nk, ekkor nézzük át az egész motort és javítsuk meg, ami már hibás benne, de semmiképpen ne egy sportkipufogó-val orvosoljuk a dolgot.

Abban igazad van, hogy ami működik azt kár kicserélni.

Én sajnos eddig minden mechanikus
szabályzóval ejutottam arra a pontra, amikor elállítódott és mindig akkor, amikor nem kellett volna. A csepptankos jawamnak hol leégett a forgórésze, hol lemerült az akksija, az előző ETZ-mnek egyzserűen kiforralta a vizet az akksiból és az összes vezetéket megégette. A másik csepptankos jawamban a szabályzóellenállás úgy égett be, hogy egy adott fordulatszámtartományban kihagyott gyújtás, csak kisebb és nagyobb fordulaton működött, de amíg a nyelv lebegett a két érintkező között, addig egyhengerezett. Avval sem volt élmény hazajönni, amit nem futó hozott haza. Bp-től tizenx km-re még elmegy a dolog, de a kárpátok túloldalán nem engedhetem meg, hogy lerobbanjak.
Viszont az is igaz, hogy ilyen távolságokra az elektronikusból is viszek magammal egy tartalékot.
Én továbbra is azt mondom, létezik megbízható elektronikus szabályzó ETZ-hez. Persze a mechanikus is jó, rendelkezik egy olyan "jó" tulajdonsággal, hogy általában csak szép fokozatosan állítódik el, ezért érdemes rendszeresen ellenőrizni, akkor rendszerint megelőzhető a baj.
(vazze, megint regényt írtam :)

Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu