peti74 - 2005-05-18 19:23:01
soldier!
Ha a dugattyút cseréled, de a generátort nem szereled le (miért is kéne), akkor az előgyújtás marad annyi, amennyi volt eddig is. Szerintem ez nem kérdéses.
Gyújtást akkor kell állítani ha :
1. A generátort leszerelted/cserélted és visszaszerelted, mert ugysem kerül vissza pontosan ugyanabba a pozicióba se az állórész se a forgórész.
2. Ha a gyújtásjeladót és/vagy az állító alaplapot leszerelted/cserélted és visszaszerelted. Az indoklás ugyanaz.
3. Ha a motor teljesítménye vagy egyéb más működési tényező (pl. csörgés) indokolja a gyújtás ellenőrzését és/vagy utánállítását.
Nem írtad, hogy miért cserélsz dugattyút, de élek azzal a feltételezéssel, hogy új dugattyú lett belefúrva a hengerbe. Ebben az esetben a bejáratási időszak alatt amúgy is elég sok feltételnek kell teljesülnie, hogy az új dugó ne szorujon meg. Ha bejáratós lesz a gépezet, mindeképpen érdemes a gyújtást ellenőrizni/utánállítani, hacsak nem vagy tuti biztos benne, hogy megfelelő a gyújtási időpont (de ezt nem hinném). Úgyhogy a "rizikófaktorok" közül a hibás gyújtásidőpontot kiszűrni ez ellenőrzéssel és szükség esetén utánállítással lehet.
Ez a válasz a "szokták-e ?" kérdésedre.
Az e-gyújtás beállítása nagyon egyszerű, mert a hall ic felett mozgatott mágnes ráadott gyújtás esetén még a leglassabb mozgatás esetén is rendes szikrát ad.
Az e-gyújtás üzemszerű állapotban (ráadott gyújtás, gyertya kitekerve, letestelve, benne a pipában) lehet a legkönyebben állítani.
Mindössze egy indikátoróra kell hozzá, amivel nézed, hogy a felső holtpont előtt a megfelelő időpontban szikrázik-e. Ha későn szikrázik, akkor az állító alaplapot (a kilógó pöcköset :) a forgásiránnyal ellentétesed hátrébb állítod, ha korán szikrázik, akkor meg előrébb.
A lényeg, hogy az ETZ e-gyújtás beállításához nem kell elektrozseninek lenni. Minimális mechanikai érzék és egy gyertyamenettel rendelkező indikátoróra birtoklása (na jó kölcsönkérése :) valamint egy darab csavarhúzó kell hozzá.
Egyébként beállítom neked szívesen (kb. 5 perc), itt a távolságokkal szokott baj lenni.
Motomen meg semmi hasznosat nem írt. Mi az, hogy az ETZ gyújtása etalon ? Ilyen nincs. Az ETZ gyújtásjeladója egyszerűen nem tartalmaz súrlódó alkatrészeket, ezért gyakorlatilag soha nem állítódik el magától. De ha egyszer rosszul lett beállítva vagy megbontás után rossz értékre állt be, akkor "etalonként" a motor mindig is rossz gyújtással megy majd a jövőben. Amíg valaki be nem állítja jóra.
Ennyi.
Üdv,
Peti74 |