hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-10 17:32:53

Most nézem, van itt egy másik kapcsolási rajz is : http://szoci.motoros.hu/download/jawa638.gif
Ebből kiderül, hogy a jawa is D+ alapján szabályoz, csak nem a diódasorról viszik oda, hanem a gyújtás felöl. Hibátlan (nem korrodált) vezetékelés esetén tulajdonképpen tökmindegy.
Annyiban mégis más mint az ETZ, hogy itt a szabályzóra jutó 12V-ot már végigkergették a rendszeren, és ha valahol a korrózió vagy egyéb érintkezési hiba miatt veszít 1-2 V-ot, akkor a szabályzó ezt a pontot tartja 13,8 V-on ezért a diódasorról ennél több fog lejönni, több jut a fogyasztókra, esetleg kiforralja az akksiból a savat. Igazából az ETZ is tud ilyet, de ott egy 20 cm-es vezetékre kell csak figyelni.
Szerintem működnie kell eTZ-vel is.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu