hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-03-01 16:05:24

Trabi gyújtással, beállítással kapcsolatban :
A kör alakú átalakítás jó ötletnek hangzik. Az IC mozgatási lehetősege sugárirányban meg kell hogy maradjon, azzal lehet beállítani a két henger gyújtását egymáshoz képest (180 fokra szimmetrikusan). Nekem az jött be, hogy a sugárirányú mozgás középállásában az IC kb. 0,5-1 mm-t lóg ki a mágnes alól. Nem kell megijedni, az IC sugárirányú mozgatásával mindkét henger gyújtása drasztikusan fog változni, akár 2-3 mm-t is. Pontos beállításhoz érdemes előszőr a két szélső állásban megmérni a két henger gyújtását, kis táblázatban felírni őket és nézni a kettő különbségét. Ha az egyik szélső állásban az egyik henger, a másik szélső állásban a másik henger siet, akkor biztos, hogy valahol a kettő között lesz az IC jó helye.
Amikor sikerült eltalálni azt az állást, ahol a két henger gyújtása egyforma, és a kis csavarral ezt az állást fixáltuk, onnantól nagy valószinűséggel az alaplap körbe forgatásával a két henger gyújtáskülönbsége nemigen fog változni (max 10-15 századot). Ennek persze az a feltétele, hogy az alaplap forgatás közben is passzentosan illeszkedjen az állórészen, ne lötyögjön, központos legyen, az IC sugárirányban ilyenkor már nem mozdulhat a mágnes alatt.
- Az IC-t tartó lemez nekem ugyanúgy egy üvegszálas nyáklap, az ezt hordozó alaplap nálam egy 1,5-2 mm-es rozsdamentes acéllemez, precízen körbe köszörülve/reszelve (esztergások előnyben). Azt meg kell említenem, hogy én az IC-t minden esetben új, egyoldalas nyáklapba illesztem, mert a trabi nyákján alul lógnak ki az érintkezők lábai és emiatt nem feküdne fel rendesen, meg az alaplap amúgy is letestelné mindet. -
Utána az alaplapot is beforgatjuk kb. középállásba, végül a mágnes csavarját fellazítjuk, a mágnes forgatásával beállítjuk az előgyújtást amennyire lehet (csepptankosnál 3,2-3,5 mm közé, kockahengeresnél 2,7-3,2 mm közé). Nekem a forgórész és a mágnes között egy vasból esztergált távtartó henger van (közepén persze a furat a csavarnak), az alja illeszkedik a forgórészbe, a tetején pedig 1 mm magas illesztőváll van a mágneshez, ezért lehet forgatni. A mágnes nekem kb. 1 mm-rel van az IC fölött, egyébként olyan 2,5-3 mm lehet a max, de minél közelebb annál jobb.
A legvégén a mágnes pozicióját is fixáljuk : én úgy szoktam, hogy fúrok a csavar feje mellett egy 2mm-es lyukat, mondjuk 4-5 mm mélyen át a mágnes lemezén bele a távtartóba, és ez lyuk kap egy stiftet (pl felső tűgörgőből lehet köszörülni), majd egy akkora alátétet a csavar alá, hogy a stiftet is elfedje.
Ha ezt így végigcsináljuk, akkor egy század mm pontosságal egyformára állítható gyújtást kapunk, amit valószinűleg csak akkor kell újra állítani, ha a dinamót / generátort valamiért leszedjük és nem sikerül pontosan ugyanolyan pozicióba visszarakni (például mert közben mentünk a motorral 40ezer km-t és kap egy teljes generált ;-))))).
Még egy tapasztalat: csak a trabi mágnes jó a kéthengereshez, az ETZ mágnese valahogy másképp van felmágnesezve. Nekem egyetlen ETZ mágnessel sem sikerült az elérnemt, hogy az IC-t sugárirányban mozgatva az egyik szélső állásban az egyik henger, a másik szélső állásban a másik henger siessen.
Ha érdekel valakit, akkor néhány fényképet erről fel tudok tenni egy freeweb oldalra.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu