hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-09 16:54:14

Attis !
Én attól nem tartanék, hogy az MZ forgórész nagyobb súlya bármilyen kárt tesz a jobb oldali főtengelycsapágyban. Ugyanilyen csapágy van a 350-esben a bal oldalon (még a kockahengereben is) és azt 22 LE terheli. Az én 350-esemben 4 éve van MZ dinamó, merem állítani, hogy a csapágynak semmit nem számít az kis többlet súly. A lényeg úgyis súlyeloszláson van, a forgórészek meg gyárilag centírozottak. Az igaz, hogy az MZ forgórész önzáró kúpja ugyanolyan mint a jawaé, tehár felmegy a helyére. Az igaz, hogy az MZ állórész is felmegy a jawa helyére, mindössze a két tartócsavar lukját kell felfúrni 5 mmről 6 mmr. És az is igaz, hogy az MZ dinamót jawara szerelve a szénkefék beleérnek az állórészbe. Viszont ha szabad egy kicsit kritizálniom, akkor Te két lehetséges megoldás közül a nagyobb hibalehetőséggel kecsegtetőt választottad, amikor elrontottad a forgórész önzáró kúpját. Házilag nem igazán lehet az tökéletesre csinálni. Azt kell mondjam, ha házilag belecsiszolsz a forgórész belső kúpjába, elronthatod vele a forgórész tökéletes súlyeloszlását. Ha valami, akkor az bizony árthat a csapágynak. Ezt végigondoltad ? Ha a csapágyak izgatnak, így semmiképp ne használd.

Én az egyszerűbb és biztosabb megoldást választottam: 2 mm vastag aluminium lemezből lombfűrésszel kivágtam egy keskeny alátéttárcsát az állórész alá és így megemeltem az állórészt. Ha 1-2 tizedet ferdére is sikerült esetleg, az sem számít igazán, mert ez nem forgó alkatrész, semmilyen befolyással nincs a működésre és az élettartamra. A forgórész meg belül bőven elfér.
Az előgyújtásszabályzással (akár fordulatszám-függő, akár szívóvákum-függő) nem szabad foglalkozni, én már sokat gondolkodtam rajta, de szerintem felesleges, a munka és a hibalehetőségek nem állnak arányban a nyereséggel.
Relative kis köbcentinél amúgy sem szoktak.
1.Nem ismerjük a motor által igényelt ideális fordulatszám-előgyújtás karakterisztikát.
2.Akár mechanikailag, akár elektronikusan elég bonyolult lenne ahhoz, hogy hibalehetőséget vigyél bele !
3.A jawa végletekig egyszerű karburátora nem alkalmas ilyesmire. Mivel az alapjárati rendszer a teljes fordulaszámtartományban beleszól a keverékképzésbe, és mivel tudjuk, hogy a minél kisebb az előgyújtás, annál több benzin kell az alapjárathoz, ezért egy sima röpsúlyos előgyújtásszabáylzás beépítésével is drasztikus fogyasztásnövekedést lehet elérni, az erő érezhető növekedése nélkül.
4. Amint írtam a 250-es egy igazán hosszú löketű motor, nem érzékeny anniyra az előgyújtásra. A legjobban olyan 3,5 mm-rel megy, akkor a legjobb a fogyasztása is.
Ha akarsz rá visszatenni gyári jawa dinamót, és a tied esetleg nem jó, akkor adok én neked, van otthon vagy 6 db álló+forgó, fesszabályzóval, mindennel. Egy ilyen beépíthető diódás lapom még pont van legyártva, azt is adom hozzá. Vagy – nem tudom milyen idő lesz, és Pestlőrinc neked milyen messze van – be is rakhatom, ha gondolod.
A lényegét tulajdonképpen már leírtam, de vegyük alapul a http://img.tar.hu/szmiklos/img/5603130.jpg#3 rajzot (fényképem nincs róla). Az állórészre szerelt fesszabályzó áramkapcsolóját kell kihagyni az áramkörből (ké2). Hogy a későbbiekben ne szóljon bele a feszszabályzásba, én kihajlítottam annyira, hogy biztos ne érjen össze. Mivel erre a kapcsolóra menő szabályzott feszültésg megjelenik a K jelű vasmagon, én onnan vezettem tovább, fel az akksi felé. Én ezt úgy oldottam meg, hogy a bakelitről lecsavaroztam a K jelű vasmagot, majd a vasmag és a bakelit közé tettem egy réz csatlakozó sarut, a külső csavar nál, a belső csavarnál csak egy alététet tettem, hogy a K vasmag ne álljon ferdén. Erről a saruról hoztam fel a szabályzott feszültséget az akksi felé, ezt a vezetéket szakítja meg a dióda. Az 51-es csavaros csatlakozóra menő vezetéket használtam fel, az 51-es pontra már nincs szükség (az eredetileg az áramkapcsoló másik fele). A 61-es pont kell, az továbbra is a gyújtáskapcsoló 61-es lábára megy, a töltésjelző izzó mellett, ennek a pontnak akkor van szerepe, ha pl. lemerült akksi miatt be kell tolnod a motort (kulcsot balra fordítani). A dióda kb. 0,7 V-os nyitási felszültsége miatt a K vasmagon, vagy a 61-en mérhető feszültséget kb. 8 V-os szabályzási feszültésgre kell állítani. Mérheted úgy is, hogy nagy fordulaton az akksin legyen kb. 7,3 V lámpa nélkül és olyan 6,8 V lámpával (35/35 W elöl, 5 W hátul). Mivel a 61-es pont 8 V-ra szabályzott lesz, ezért balra fordított kulccsal ezt a feszültésget kapja meg a gyújtás ha be akarod tolni, és csodák csodája, azért beindítható tolásra egy 6V-os 250-es jawa. Ha beindult, akkor az alapjáratot tartani kell, de menni simán lehet vele. Ha muszály világítanod is, akkor csak a normál állásban, mert a 8 V-os szabályzás, ami tolásnál jól jöttmár sok az izzóknak.
Amit tanácsolok, ha magad csinálod : az Ff fegyverzet és az M mágnesoszlop közötti légrést csökkentsd le kb 1mm-re. A rajz 2,7 mm-t ír, ne törődj vele ! A fegyverzetet kitámasztó kis fület kell beljebb hajtani. Minnél kisebb ez a légrés, annál „gyorsabb” lesz a szabályzó. Ezen a rezgőnyelves szabályzók nyelvének (a rajzon h) rezgési frekvenciája jó beállítás esetén olyan 150-200 Hz között van. Ha a működés közben csak hallod, hogy a normál A hangnál mélyebben rezeg, akkor kb. jó, de ha szabad szemmel nem látod, ahogy a nyelv lebeg, akkor túl lassú a szabályzás, az főként az érintkezőkre káros, mert hamar beégnek. Ha működés közben szikrázik is, akkor főleg nem jó.
Amire számíthatsz majd, hogy olyan 90-es tempónál fixen kigyullad a töltésjelződ, ez azért van, mert a nagy fordulat miatt a h rezgőnyelv a teljes leszabályzáshoz szükséges é3 érintkezőre tapad (a valóságban továbbra is rezeg, csak sokszor ér hozzá. Ez nem hiba, sajnos ez így működik.
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu