hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-03 20:49:10

Még valami: a pozitív testelésű régi 45W-os dinamó szabályzóját nem lehet csak úgy a negatív testelésű rendszerhez kitalált kétoszlopos szabályzóval helyettesíteni, nem kell magyaráznom miért. A 45W-osnál (ahol a szabályzó az állórészen van) a forgórész negatív feszültséget termel, ez a van az állórész egyik végére kötve, a szabályzás úgy valósul meg, hogy a szabályzó nyelve az állórész másik végét a szabályzóellenálláson keresztül vagy anélkül testelgeti. Itt a szabályzóellenállás is az állórészen van.
A 75W-osnál (kétoszlopos szabályzó) a forgórész már pozitív feszültséget termel, az állórész egyik vége testen van, a szabályzás úgy valósul meg, hogy a szabályzó nyelve az állórész másik végét a szabályzóellenálláson keresztül vagy anélkül a pozitív feszülségre kapcsolgatja. A szabályzóellenállás a szabályzó alján van. Belátható, hogy az állórész vezetékeinek kavarásával és kis agyalással a kétoszlopos szabályzó azért összehozható a 45W-os dinamóval akkor is ha a forgórész 75W-os. A lényeg, hogy nem érdemes, mert akkor csak egy mechanikus szabályzónk marad, és mert ugyanannyi munkával sokkal megbízhatóbb rendszer hozható létre. Lásd előző hozzászólás.

Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu