hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 23. szombat 
Kelemen, Klementina

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


peti74 - 2005-02-03 20:41:15

Zsboy !
Neked a feszszabályzó az állórészen van. 2 lehetőség közül választhatsz, ha megbízható, elégséges töltésre vágysz (amit leírok az tapasztalat, nekem 5 éve működik, elég sok jawasnak is csináltam már).
Egyik lehetőség: hagyod benne a gyári dinamót, ha alapvetően nem hibás (pl. nem zárlatos, a fesszabályzó külső nyelve nincs nagyon beégve) akkor az is tökéletes. Mindösze az áramkapcsolót kell helyettesíteni diódával, ez egy max. 500 Ft-os átalakítás. Ennyi, és jó lesz, 35/35W-os izzó mehet a lámpába. Ha érdekel mondom a részleteket.
Másik lehetőség: (azért ez drágább, de sok előnye van) Teszel bele egy 6V-os MZ dinamót (bocsánat azoktól, akik "nem fertőznék meg" német technikával a Jawat). A fórumokat olvasva, azt hiszem erről nem csak én tudnék mesélni.
Amit én semmiképp nem csinálnék: a 634-eshez való kétoszlopos mechanikus fesszabályzó beépítése, 75W-os forgórész beépítése, a kettő kombinációja. Indoklás : Minek ? Ha már pénzt adsz ki, akkor az 6V-os MZ dinamó legyen.
Akkor már néhány szó az előnyökről és hátrányokról:
- Gyári dinamó diódával: Az átalakítás olcsó és egyszerű. Egyhengeres motornál érdemes választani, mert itt a gyújtást nem kell állandóan állítgatni, egy megszakító és egy kenőfilc van. Tulajdonképpen jó az úgy, elégedett lennél vele. (én a Duna Deltáig -Románia, Fekete tenger- meg vissza motoroztam vele, sőt mikor elszakadt az akksira menő vezetékem, csak nem vettem észre, még be is toltam a 250-es Jawat ! (kulcs olyankor balra fordítva) Ergo a 45W-os dinamót egyáltalán nem kell leírni.
- MZ dinamó beszerelés: Egyetlen hátránya, hogy drágább és a megvalósítás több munkát igényel. Sok előnye van: A 6V-os MZ dinamóhoz kapható elektronikus fesszabályzó, a töltéssel többé nincs gond. Megszakítóval csak egyhengereshez jó, de az MZ megszakító mechanikailag szerencsésebb szerkezet, mint a jawa (vastagabb a bütyök, rövidebb a kalapács, kisebb a "lebegés" veszélye nagy fordulaton, az egész alaplapot stabilabban lehet állítani, az alu öntvény nem görbül, stb.) Számomra a legnagyobb előnye abban áll, hogy egyhengershez nagyon könnyen, kéthengreshez pedig kis barkácsolással precíz, hall-jeladós elektronikus gyújtás beépítését teszi lehetővé. Igen, 6V-ra. Ha érdekel vkit, szívesen részletezem.
Üdv,
Peti74
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu