hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. március 29. péntek 
Auguszta

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2004-12-14 21:59:11

No, megmérkőztem a trabi gyújtással. Tanulságos volt nagyon, nem is azért, hogy a bütyök helyére alkalmas közdarabot meg egy új alaplapot esztergáljak, mert ez valóban adta magát, hanem a beállítás... na az nem semmi meló volt!

Tudniillik a trabant gyújtásnak csak egy jeladója van, ami fölött egy mágnesgyűrű forog, ilyen:


Ez a hall jeladó pedig nagyjából 50%-os kitöltési tényezővel nyit és zár attól függően, hogy a fölötte lévő mágnes északi vagy déli fele fordul oda. Vagyis a doboz felfutóélre gyújtja az egyik hengert, lefutó élre a másikat. A kitöltési tényező kis mértékben változtatható a jeladó elfordításával.

Ez mint elv szép is meg jó is, de gyakorlatban csúfosan megbukott! Ugyanis a beállítás valami pokoli! Először beállítottam az egyes hengert mérőórával 3mm előgyújtásra, ahogy kell. Áttettem a mérőórát a másikba, és konstatáltam, hogy 2mm-en gyújt. Forgattam a jeladón, 2,5mm a kettesben. Órát át az egyesbe, bízván abban, hogy majd ott is 2,5mm lesz, hát egy fenét! Vagy hatszor tekergettem át az egyesből a kettesbe és vissza a mérőórát, mire 0,1mm pontossággal sikerült összehoznom a két gyújtási időpontot, és közben oda kívántam az NDK mérnököket, ahol a bors terem!
No végülis sikerült összehozni, beállítottam az előgyújtást, és jézus, a következő nagygenerálig senki ne mozduljon, de nem volt valami kellemes meló, aki ilyet akar, jól fontolja meg.

Ja, plusz advanced feature: a trabi jeladót sehogy sem tudtam az alaplapon úgy elhelyezni, hogy két alaplap-rögzítő csavar közül legalább egyet ne takart volna. Kínomban esztergáltam a jeladó csavarjai alá 6,5mm-es 15mm átmérőjű alu távtartó pogácsákat, és a takart csavart kicseréltem hatlapfejűre, így villáskulccsal lehet kezelni, de azért nem egy elegáns megoldás. :-(

Viszont most benne van, és megy. Remélem, hogy hiba nélkül és jó sokáig...
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu