hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


ad4890 - 2004-09-23 02:35:50

A VW a tárcsás megoldást alkalmazta (pl a régi passaton és a T3-as transporteren, volt szerencsem ilyet javitani)

Ott úgy müködik, hogy a bütyök helyére egy acéltárcsa kerül, rajta négy kivágás. A jeladó pedig U alakú, egyik szárában mágnes, másik szárában hall IC. háromeres vezeték megy a gyújtásmodulba.

Egyébként a hall-jeladó a mágneses téreröt alakítja elektromos feszültséggé. Minél nagyobb a térerö, annál nagyobb a feszültség. Ha egy mágnest forgatsz a jeladó elött, akkor egyszer nincs térerö, egyszer van, tehát a jelfeszültség is nincs-van jellegü. Ezzel akár már meg is hajthatod a végfokot.

Ha viszont egy réselt tárcsát forgatsz a mágnes és a jeladó között, akkor teljesen más a helyzet. A mágnes miatt a gerjesztés állandó. Ha levegö van közte, akkor ugyanakkora gerjesztés mellet kisebb térerö lesz, ha acél van közte, akkor meg nagyobb térerö (mert nagyobb a permeabilitása). A feszültség tehát kisebb-nagyobb jellegü. Ez közvetlenül nem jó a végfok meghajtására, kell egy jelformáló. Ez lehet egy schmitt-trigger, de inkább egy derivátor és egy bistabil. Az igy megformált jel már alkalmas a végfok meghajtására, és azzal az elönnyel jár, hogy nem olyan érzékeny a zavarokra.

A modern autókban egyébként nem használnak hall jeladót. Induktivat használnak. Ugy néz ki, hogy a bütyök helyén egy "dobócsillag" forog. Ennek a széléhez van rakva egy rúd alakú vasmag, amire tekercs van csévélve, A vasmag végéhez egy mágnest tesznek. A térerö itt is hasonlóan alakul, mint a fent leirt esetben. Ha a csillag csúcsa van a tekercs elött akkor nagy a térerö, különben kisebb. A tekercsen kialakuló feszültség a térerö deriváltjával arányos. A tekercs már a jelformálás egy részét elvégzi, és azzal az elönnyel jár, hogy még kevésbé zavarérzékeny. Ezenkivül kevésbé hajlamos meghibásodásra.
:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu