hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 18. csütörtök 
Andrea, Ilma

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


lajos - 2004-08-27 19:06:03

Kedves Lucaska!
Mi sem egyszerűbb. A két mozgóérintkezős fegyverzetű relé az áram kapcoló. A sárga lemez érintkezőnek egy gondolattal előbb kell zárni és később kell nyitni mint a főérintkezőnek a főérintkező kímélése miatt van igy. Beállítási értéke: az akku. üresjárati fezsültsége azaz 6,6 V. Precízen kiszerelve tápegységről nyomatva lehet beállítani, ennek hiányában motoron kell ellenőrizni. Elviekben alacsonyabb feszültségen kell bekapcsolnia mint a tartani kívánt feszültség, mert ellenkező esetben sose kötné össze a dinamót az akku.-val.Tétjünk át a két ÁLLÓ érintkező között morgó (rezgő) érintkezős relére. Ez a feszültségszabályzó relé. beállítási értéke 7,2 V. 7,2 V fölé nem szabad menni mert az akku. az intenzív gázfejlődés szakaszba kerül.Feltételezem a két állóérintkező távolsága azeredeti gyári érték egyszóval nem lett elpiszkálva. Teljesen feltöltött akku.-val kell a beállítást elvégezni. A reléket a fegyverzet (mozgó érintkező) feszítő rugó feszítésével-lazításával lehet állítani. (Feszítés=növekvő érték)Beállítás menete: V mérő csatlakoztatása az akku. kapcsaira, gép beindítása, mint ahogy említettem elvben egy kicsit magasabb feszültséget kell beállítani hogy látható legyen mikor húz meg az áramkapcsoló. Ha nem lett elállítva a próbálkozásoknál és meghúz, el kell fogadni jónak. Most jön a fesz. beállítása. Mivel lámpával kell közlekedni ezért világítással kell beállítani a fsz. szab. relét a korábban említett módon. Ellenőrző mérést a motor újra indításával kell végezni. Alacson fordulaton (alapjárat közelében) NEM fog elgendő feszültséget szolgáltatni dinamó, viszont ezen felüli ford.tartományban állandó feszültséget kell adnia. Nem kell meglepődni ha helyzetjelző világításnál vagy világítás nélkül a feszültség megemelkedik. Így működik. Ezért kell tompított világításal közlekedni, hogy ne forrjon az akku. Lassu haladásnál pedig eggyel lejjeb kell kapcsolni, vagy egy 15/15 W-os pótlámpát kell felszerelni a városi forgalomba. Ilyet tettem fel a Jawa 250 559 gépemre a duda helyére. Egy MZ duda meg éppen elfért a tank alatt. A 70 W-os dinamó forgórésszel 4-ben 50 km/h-nál 35W-os világításnál városi forgalomban lemerült az akku.
Jó munkát üdvüzlettel:Laci
:: Fórumok ::
Motoros túra (17976)
MZ (49030)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu