hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. december 26. csütörtök 
István

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Zapkorte - 2004-08-23 11:55:31

Miért menne tönkre? Alapesetben, álló motornál a bázisosztón csak az akku feszültsége (mondjuk 12,5V) jelenik meg, ennél még a 14V-os zener nem nyit ki, vagyis a bázisáram nulla. Berúgod a motort, és felpörgeted, a periódus elején minden nyitva, na amint a feszültség eléri a zener nyitófeszültsége + 0,7V-ot, a tranzisztor kinyit, a tirisztor átbillen, és a dinamó betáplálta feszültség megszűnik, és a tranzisztor lezár. A tirisztor azonban továbbra is kapja a feszültséget a dinamóból, a periódus végéig folyik rajta a rövidzárási áram. Amikor a félperiódusnak vége szakad, a tirisztoron megszűnik az áram (hiszen a jobb felső dióda miatt az akkuból nem folyhat rá visszáram), és a tirisztor kinyit. A következő félperiódusban minden ugyanúgy történik, mint az előbb.
Szóval miből gondolod, hogy a tranzisztor tönkremegy?
(Nem mintha olyan nagy tett lenne belevarrni egy soros ellenállást a zener meg a bázis közé, csak most már engem elméletice érdekel, hogy ha valamit elrontottam, hol, és miért?)

:: Fórumok ::
MZ (49050)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu