hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 24. szerda 
György

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Pali - 2004-08-19 17:34:55

Ahoj!

Elég egyszerű áramkörökről van szó, ezért a következő a javaslatom.

Vegyél egy flakon vas-kloridot, es egy nyákfilcet (maratásálló, az a szép kékszínű). Rajzold le egy négyzethálós papírra a kapcsrajzot az alkatrészlábaknak megfelelően. Úgy alakítsd ki a arajzolatot, hogy ez lesz a későbbi alkatrész felöli oldala a panelnak. Tehát a lábaknál csinálj egy-egy bunkót forszemnek, lehetőleg raszterpontokon (fél négyzetoldal hosszát a papíron veheted rasztertávolságnak othhon készített, furatszerelt egyoldalas áramkörnél), és a vezetékezések ne keresztezzék egymást (két alkatrészláb között tudod elvezetni azt, ami a kapcsrajzon egymás alatt átmenő összeköttetés...)
Amikor kész, rakd rá az ablakra, és rajzold rá a másik oldalon amit látsz (fénymásolással előállítod a forrasztásfelöli oldalt :)). Ezt rárakva a nyáklapra, cellux-al rögzítve egy pontozóval üss rá mindegyik forszemre.
Ezután vedd le a papírt, rajzold meg az összeköttetéseket a nyáklapon az alapján, amit a papíron kaptál a "fénymásolás" után. Legegyszerűbb, ha nagy szigeteket rajzolz (kibontod a filcet, ráfolyatod, szétkened, valahol sok lett, összeér, akkor pl a pontozóval lekaparod, stb...), egyszerűbb is, mint szép vonalakat húzni, meg így nagyobb áramokat is elbír a "vezetékezés". (dil tokozásnál már kicsit macerásabb, de ebben a feszstab áramkörökben aligha fog előfordulni)
Ezután dobd be a vas-kloridba anyáklapot, (ajánlom, hogy a panel sarkaira a felfüggesztés számára 3-as lukakat furjál. Ezen lukak egyikét marás előtt fúrd ki, és egy drótot fűzz bele, hogy aztán pecázhass a panellal a vas-kloridban. Nem tesz jót a bőrnek a vas-klorid (próbáld ki, hogy rálöttyintesz egy kortynyit egy darab alufóliára....:)))), marás, öblítés után a maratásálló réteget mosd le alkohollal. Fúrd ki a pontozóval megjelölt helyeket, fordítsd meg a nyáklapot, és az elsőként készült rajz alapján ültesd be az alkatrészeket.

Néhány ill néhányszor tíz alkatrésszámnál egy példányban ez a leggyorsabb módszer, természetesen feltételezi azt, hogy vagy tudod az összes alkatrész fizikai méreté, vagy meg kell venni előre, és azokat rárakva a négyzethálós papírra rajzolod le a beültetési rajzot.


Üdv,
Pali
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu