hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. április 25. csütörtök 
Márk

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
Új hozzászólás

Felhasználó: 
Jelszó: 
Hozzászólás:


Pali - 2004-08-19 14:25:29

Ahoj!

Amennyire kivettem, a CPI lényege anyi, hogy a gyújtáshoz a szikrát félvezető kapcsolón keresztül gerjesztett gyújtótekercsen indukálja a triggernek megfelelően.
Egyik nagy előnye, hogy a trigger lehet akár a megszakító, akár az infra kapu, akár a hall cellás kapcsoló jele. (Elvileg fölszerelheted a CPI-t a simsontól a trabanton át a ladáig a legtöbb régi, megszakítós gyújtással szerelt járműre)

A másik hatalmas előnye, hogy a gyújtótranszformátor minden fordulatszámon ugyan olyan jelalakú gerjesztést kap.Ehhez gondoljuk végig a következőt:

A hagyományos megszakítós gyújtás (pl. ami jawa 638-on is van) működése, hogy a megszakító nyitásakor kap egy "lökést" a gyújtókondi-primer tekercs alkotta rezgőkör, ami a szekunder tekercsben nagyfeszt indukál a gyertya részére.
A gyujtókondinak két szerepe van, egyrész csökkenti a megszakítón keletkező szikrát (kissebb lesz a jármű által okozott EM zavar) de kell oda egy szikra a megszakítók öntisztulását biztositani.
A másik szerepe, hogy amikor a feszöltségváltozást kapja a primer tekercs, ne csak egy tüske alakú jel jelenjen meg rajta, hanem (mivel rezgőkör, gerjesztve) egy lecsengő jelalak kerüljön a primer tekercsre. Ez biztosítja, hogy a szikrának legyen időtartama is, ezáltal elég energiája, hogy begyújtsa a benzin levegő keveréklet.
Ez alapjáraton, és alacsony fordulatszámon csodálatosan működik. Viszont magasabb fordulatszámon rövidebb ideig van nyitva a megszakító. Idő előtt lezár, lefojtja a szikrát, így annak nem minden esetben lesz elegendő energiája, tök(él)etlen lesz az égés.

A CPI (és az elektronikus gyújtások általában) ezt kiküszöbölik, a trigger után mindíg egy (közel) ugyan olyan gerjesztést adnak a gyújtótranszformátorra (nem beszélve arról, általában eleve nagyobb energával képzik a szikrát). Így magasabb fordulatszámon is jobb, szikrát biztostanak a szimpla megszakítóshoz képest. Jobb lesz az égés -> kevesebbet szürcsöl a moci (főleg ha többet üzemeltetjük magasabb fordulatszámon).

Remélem érthető volt a tömörség ellenére is. (ha valaki tévedést fedez föl, javítson ki)

Üdv,
Pali
:: Fórumok ::
MZ (49031)
Motoros túra (17976)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu